Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

  • carl-r

    Medlem
    21 augusti, 2008 vid 22:35

    Hur gör du? Via program eller websiten?

  • svartepeter

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 12:16

    Via GPS results, send results to GPS Speedsurfing.

  • jester

    Medlem
    22 september, 2008 vid 14:16

    Har lagt till Tom Chalkos sida hur man ställer in GT31, som även innehåller länk till senaste firmware för GT 31. För dom som inte har lust o scrolla upp, så kommer länken även här:
    http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm

  • larsd

    Medlem
    22 september, 2008 vid 19:54

    Jester, när jag ska uppdater min GT31 Firmware blir jag utkastad precis innan uppdateringen är komplett med följande info i en dialogbox: “Firmware update failed. Exitcode:1”. Jag har tidigare uppdaterat min firmware till version GT31_FW_V1.2B0922 utan problem. Har du några idéer kring detta?

  • billie

    Medlem
    22 september, 2008 vid 19:58

    Är du säker på att du har rätt firmware det finns ju ingen senare än V1.2B0922 Och det enda den gör att rätta till de som har problem med key locked funktionen

  • larsd

    Medlem
    22 september, 2008 vid 20:04

    @Billie 501757 wrote:

    Är du säker på att du har rätt firmware det finns ju ingen senare än V1.2B0922 Och det enda den gör att rätta till de som har problem med key locked funktionen

    Ooops fel av mig! Det var till: “GT31_FW_V1.2B0912” jag uppdaterade för några dagar sedan. Det är “GT31_FW_V1.2B0922” jag inte får att fungera.

  • jester

    Medlem
    22 september, 2008 vid 21:16

    LarsD: du har inte hoppat in i NaviLink-menyn i GPSen när du försöker uppdatera firmware? Då får man ett sådant fel. Det räcker alltså att bara starta GPSen, i min kabeln o köra firmware update.

  • larsd

    Medlem
    23 september, 2008 vid 04:49

    Nope, jag har startat GPS:en och sedan ställt in settings:version:update enligt Tom Chalkos sida

  • larsd

    Medlem
    23 september, 2008 vid 17:06

    Success, funkade när jag ställde GPS:en i updateringsläge först efter att jag startat upp GT31Updater. Inte enligt instruktion, men så länge det funkar så …

  • jester

    Medlem
    23 september, 2008 vid 19:29

    Det är det bästa… 🙂

  • jester

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 22:03

    Spännande ny funktionalitet i senaste firmware för GT31:

    Speed Genie Sound: Beginning with version 1218T (Christmas 2008), GT31 Speed Genie provides bio-feedback sound indicators: acceleration, max n-second average speed increase and also audio-announces the max avg speed result. Sounds are designed for GT31 mounted inside the helmet to provide sailors audio-feedback so that they can focus their eyes on sailing to improve safety and maximize speeds. Set (ALERT>SPEED GENIE>ON) to enable Speed Genie helmet bio-feedback sounds. The bio-feedback is delayed about ~2 seconds, due to the limited bandwidth of the GT31 Doppler system.

    c1. Bio-feedback: when Speed Genie speed threshold is exceeded and the display shows speed:
    a. Short Buzzer Sound when MAX N-second AVERAGE grows
    b. Long Buzzer Sound when speed grows (acceleration indicator for high speeds)
    c. combined Long Buz/Short buz sound, when c1a and c1b are true

    c2. When Speed Genie displays result on screen it produces
    * Festive sound pattern if the Personal Best average speed was achieved.
    * 3 digits of the N-second max average speed result encoded in the sound as follows (code is similar to Roman numerals, except for 4 and 8):
    1 = . 2 = .. 3 = … 4 = …. 5 = _ 6 = _. 7 = _.. 8 = .._ 9 = ._ 0 = __
    where
    . = ~100ms short sound
    _ = ~300ms long sound
    __= ~600msec for zero (not truncated)
    silence separator between digits: ~300msec silence

    The numeric speed result is repeated 3 times and then every 2 minutes when Speed Genie results are displayed on the screen. More info in Readme.txt file

  • jester

    Medlem
    30 januari, 2009 vid 23:28

    Testade detta med bilen på väg in till jobb i morse. Funkade riktigt bra. Frågan är bara om man hör signalen om man har GPSen på axeln. Är ju framtaget för att hjälpa dom som kör med sina GPSer i hjälmen…

  • larsd

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 07:12

    Den lätt tokiga kite-speed-surfaren Tilmann Heinig har gjort en video som visar funktionen:
    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ibGmBpu9ONw&feature=channel_page[/YOUTUBE]

  • jester

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 09:17

    Bra demo, faktiskt. Men han måset haft GPSen inställd på km/h, eller? För inte faen körde han 49.5 knop på 10s där.. 🙂

  • booman

    Medlem
    10 februari, 2009 vid 23:32

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63498

    Inlägg #15

    Lite tips och funderingar (Enirokartor mm…) ang GPSresults och GT-31

    Har man ett mindre “Spot” än den rutt jag tog i exemplet så får man ju en hyfsat detaljerad kartbild…

    //BooMan

Sida 6 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.