Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS i Svenska cupen?

Taggad: 

  • GPS i Svenska cupen?

    Publicerad av swe876 på 8 juni, 2006 vid 13:04

    Peter & Co!

    Jag har en väldigt fin GPS med inbyggd startklocka som jag gärna vill använda på Svenska cupen deltävlingarna. GPS funktionen är som bekant meningslös under race men intressant för analys efter race. Startklockan är kanon! (Garmin Foretrex 101)

    Det råder en del oklarheter om vilka regler vi egentligen ska segla efter i Svenska cup sammanhang men jag räknar med att detta blir kristallklart när jag får seglinsföreskrifterna i handen.

    Detta skrivs på förbundets hemsida om GPS:
    Som ni säkert noterat har 2006 års internationella formularegler fastslagits. Inte så mycket nytt. Ett par intressanta nyheter är GPS och Viktklassindelningen. Vad det gäller GPS så har man nu i marknadsföringssyfte möjlighet att använda GPS vid tävlingarna. Det kan ge en helt ny dimension för publik och tävlande.

    Detta är skrivet i Championship rules 2006 (alltså inte Formulaklassregeln!):
    22. ELECTRONIC EQUIPMENT, COMPASSES & COMMUNICATION
    22.1 Electronic equipment and compasses are prohibited, with the exception of devices whose sole capability is timing, unless specified in a Notice of Race.
    22.2 Controlled use of GPS may be permitted for promotional and media purposes.

    1. Seglar vi efter Championship rules i Svenska cupen?
    2. Kommer GPS att tillåtas i media och reklamsyfte och i så fall på vilka grunder?
    3. Jag hoppas att jag under alla omständigheter kan använda starklockan på GPSen med GPS funktionen avstängd (vilket motsägs av 22.1 ovan men såna paragrafryttare är vi väl inte, eller?)

    Nå, vad sägs?

    Vänliga hälsningar
    Jona Ljungström

    swe876 svarade 18 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • swe-496

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 14:56

    Jo jag protesterar om du använder GPS Jona…;)

  • swe876

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 14:59

    @SWE 496]Jo jag protesterar om du använder GPS Jona… )[/QUOTE wrote:

    Tyvärr går inte det enligt Championship rules:

    25 No car
    25.1 Protests can only be approved from participants that can actually handle ownership of a car.

  • swe-496

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 15:04

    Ägandet funkar men handhavandet funkade ju sämre, så därmed går det ju att protestera iaf;) Kryphål är bra hål;)

  • swe876

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 08:23

    Uppdaterat på och saxat från: http://www.vindsurfingforbundet.com

    GPS användning vid WTS Formula
    WTS-Formula:
    Om det är någon som undrar, så är det ok att använda GPS under racen för den som vill.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS i Svenska cupen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.