• glader

    Medlem
    26 oktober, 2011 vid 19:35

    Jag frågade snällt och då fick jag en extra licens gratis. När jag väl fått den tyckte jag att jag var pinsam och betalade i alla fall. Man får ju väldigt mycket för de små pengarna.

  • jester

    Medlem
    27 oktober, 2011 vid 06:06

    Det skall inte vara några problem! Bara o maila Manfred!

  • lundvall

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 09:35

    Japp har mailat Manfred vid två byten av datorer och det har inte varit några problem! Bara det inte händer allt för ofta har han påpekat, jag har bytt med ca 1 års intervall och det anses tydligen inte vara för ofta iaf 🙂

  • erolwi

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 10:31

    Vad kostar programmet, står ju ingenstans på sidan?

    //Erik

  • jester

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 11:24

    erolwi: €30 har jag för mig. Kan vara värt att påpeka att vid större revisioner av programmet så kan man få betala igen. Men vet inget om nåt sånt är planerat, eller ej.

  • andersbq

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 15:00

    var inte snåla med Manfred Fuchs, han gör ett fantastisk jobb som har skapat GPS-results.
    Han har det inte så fett. Dessutom har han lödat ihop en ny GPS som inte har en sån hiskelig felmarginal som GT31 ibland har. Den nya registerar 10 position per sekund istället för 1 pos.

  • seve1000

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 16:50
    andersbq;674271 wrote:
    var inte snåla med Manfred Fuchs, han gör ett fantastisk jobb som har skapat GPS-results.
    Han har det inte så fett. Dessutom har han lödat ihop en ny GPS som inte har en sån hiskelig felmarginal som GT31 ibland har. Den nya registerar 10 position per sekund istället för 1 pos.

    Var kan man köpa den?

  • andersbq

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 17:39

    Han har bara byggt en prototyp, den bygger inte på Sirfstar 3 utan på ett annat chip från Schweiz tror jag..
    Den är dock dyrare och kommer kosta typ 5000.- om den sätts i produktion.
    Problemet är dock att hitta någon som är intresserad. Då volymen på speedare är alldeles för låg
    GT31 har ju helt andra funktioner, t ex cykeldator. Denna har inte någon display utan är bara en jäkligt exakt logger.
    Vi hoppas att den kan bli godkänd för officiella världsrekord, så man slipper videotimingen.

  • swe117

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 20:05
    andersbq;674271 wrote:
    var inte snåla med Manfred Fuchs, han gör ett fantastisk jobb som har skapat GPS-results.
    Han har det inte så fett. Dessutom har han lödat ihop en ny GPS som inte har en sån hiskelig felmarginal som GT31 ibland har. Den nya registerar 10 position per sekund istället för 1 pos.

    Håller med BQ… det kostar förhållandevis ingenting dvs €29/dator… Goldmembership €20/år, en blygsam siffra för mycket nöje 😉

  • mattias-j

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 21:19

    Det är kanske ett Trimble Copernicus 2 på 10 hertz som sitter i den lådan…

  • mattias-j

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 21:25

    Det finns ett varumärke som förmodligen släpper en bärbar GPS 2012 med 10 hertz… Den är vattentät och laddas via induktion, och man tankar ur den via BT. Alltså inga öppningar där det kan sippra in vatten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.