• anonym-anvandare

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 18:25

    klart dem gör… GÖr inte alla det förresten??

  • joha

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 18:31

    Om man kollar på diverse sidor på internet så står det aldrig nåt om det det står bara att dom mäter fart..men tack för ditt svar..får undersöka mer på båt mässan..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 19:35

    garmin etrex visar farten i knop……eller km/h

  • getwet

    Medlem
    8 februari, 2002 vid 10:08

    Vad jag känner till så visar alla GPS:er farten både i km och knop, dom flesta även i miles. Jag misstänker att du vill mäta din fart på brädan? Gör inte samma misstag som jag!! På den GPS:en jag har finns det inget minne för högsta hastighet, vem hinner kika på en liten display med otydliga siffror i över 30 knop??!!När det går som fortast har man fullt upp med att hålla bitarna på plats innan den största av “Bossar” kommer med katapulten och 5g i hängselet.
    Om man sedan lyckas att fånga en snabb blick på siffrorna och dom pekar på snubblande nära worldrecord (med 20knops avdrag visserligen*ler*), tror du kompisarna på stranden tror dig utan bevis?????
    Försök få tag på en med minne, om det nu finns men det borde göra det. Och hittar du en, tala om vad den heter för mig…..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 februari, 2002 vid 10:57

    Den heter alltså garmin etrex……
    man kan ha den som hastighetsmätare, men när man går upp och vilar kan man läsa av medelfart och högsta fart

  • portin

    Medlem
    8 februari, 2002 vid 13:10

    Vilken prisklass tror ni att en sån GPS ligger i.

  • Knatte

    Gäst
    8 februari, 2002 vid 14:06

    Det finns en del olika modeller på Etrexen. Men de billigaste börjar på ca 2000 kr beroende var du köper dessa. Själv slog jag till på en begagnad Garmin 12 förra sommaren för 1500 kr. (Den är lite större, men smartare funktioner.) Är nöjd med denna.

  • joha

    Medlem
    9 februari, 2002 vid 10:19

    Har kollat runt lite granna tror om man bara är ute efter att mäta fart så är det billigaste alternativet en Garmin Etrex.
    Watski som gör reklam på konfen tar 2378 för den modellen…
    men om man letar hittar man nog den för ett billigare pris,den har funnits ett tag och utvecklingen av nya modeller står inte still direkt…den tål vatten,tar aktuell fart, topp fart,medel fart mm.
    Kolla mer på http://www.sportmanship.se

  • joha

    Medlem
    9 februari, 2002 vid 10:21

    Har kollat runt lite granna tror om man bara är ute efter att mäta fart så är det billigaste alternativet en Garmin Etrex.
    Watski som gör reklam på konfen tar 2378 för den modellen…
    men om man letar hittar man nog den för ett billigare pris,den har funnits ett tag och utvecklingen av nya modeller står inte still direkt…den tål vatten,tar aktuell fart, topp fart,medel fart mm.
    Kolla mer på http://www.sportmanship.se

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.