Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

  • Gran Canaria

    Publicerad av seasurf på 1 augusti, 2000 vid 09:54

    Ser ut som jag ska åka en vecka i mars -2001 på jobb. De dagar det blåser, kommer vinden på eftermiddagen eller blåser det hela dagarna? Jag vet att sommarmånaderna är vindsäkrast men en del vind borde det väl kunna bli även i mars? Jag räknar med att ta med mig en liten bräda och segel från 4.0 – 6.3.
    Tacksam lite svar från folk som vart där!

    seasurf svarade 23 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johan_g

    Medlem
    3 augusti, 2000 vid 09:19

    Mars i år var kass, 5-6 dagar 4.7-5.3 men inget mer. Jan-Feb var också dåligt. December var bra. Senaste 14 dagarna har vinden aldrig varit under 10 m/s!! (12 dagar i rad aldrig under 15 m/s och ofta tyvärr för mycket, typ 20+).

    /trött

  • voodoo

    Medlem
    3 augusti, 2000 vid 11:35

    Januari var INTE dåligt vid nyår fick vi 8 dagar med 5.4 och 1 dag med 4.5 vilade 2 dagar…vi var där i 16 dagar.
    Vi seglade bara 1 dag på Pozo ett par dagar vid Faro och resten vid Playa Inglais, ingen supersegling men ändå segling..

  • seasurf

    Medlem
    3 augusti, 2000 vid 12:25

    Vi kommer att bo vid San Augustin och Playa Ingles är ju närmast om jag fattat rätt. Blir det några vågor alls där eller måste man åka norrut för detta? Och de dagar det var vind – blåste det hela dagarna eller mest eftermiddagar? (Arbetet blir att spela piano vid körkonserter kl 18 på kvällarna, dagarna fritt. Kören är en damkör med 30 kvinnor mellan 25-40 vilket inte är helt fel heller, låter rätt bra och så).

  • sankon

    Medlem
    3 augusti, 2000 vid 13:28

    FAAN, å jag som inte har nåt busskort.
    Har man inte tur med vinden, så får du
    väl hitta på nån annan sysselsättning!!!!

  • voodoo

    Medlem
    3 augusti, 2000 vid 14:56

    Läs artikeln som Peter Hammar skrivit om GC i blå rummet/artikelarkivet2 så får du veta det mesta….

  • seasurf

    Medlem
    4 augusti, 2000 vid 05:43

    Tack för tipset! Och tack för övriga svar på det hela.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.