Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria

  • Gran Canaria

    Publicerad av sebbe87 på 29 juni, 2008 vid 15:04

    Hejsan

    Jag har en fundering på vad som är bästa stället att surfa på under vintersäsongen på Gran Canaria. Det kommer antagligen bli under december månad.
    Jag kommer också att ta med mina egna grejer som består av en freestylebräda på 109 liter samt 5,2 och 4,4. har även en 6,4 om så behövs.

    tack på förhand

    sebbe87 svarade 15 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • fnassel

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 14:14

    Hej,

    På den här länken kan du hitta det mesta.
    December är väl kanske inte den bästa månaden för surf på Gran Canaria men du lär väl få några fina dagar.
    Själv har jag bara varit där från Januari fram till Aprill och det har i snitt varit surf varanan dag med 5,0 eller neråt!
    Pozo är förstås en favorit, men det är inte så ofta du får tillfälle att segla freestyle där! Hard core wave med inriktning på hopp är väl snarare kännetecknet!

    http://www.proofboard.com/

    Länken är dåligt uppdaterad den senaste tiden men det står en hel del matnyttigt om spots och vindstatestik mm.

  • stinger

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 14:41

    Arinaga strax norr om Pozo bjuder på rätt platt vatten.

  • petter

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 16:20

    Vinden är ofta väldigt lokal under vintern så det kan variera kraftigt var den kommer in. Inte så långa avstånd så lönar sig ofta att packa bilen och åk runt och checka.

    Lite bilder från i våras: http://secretspot.se/gc2008/

  • basse

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 11:44

    Blir eventuellt en månad på någon av öarna i vår. Troligtvis Mars. Segling ca varannan dag låter underbart…

  • sebbe87

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:29

    det var inga dåliga bilder du hade tagit Petter. När var ni där?? Det såg inte ut att vara så mycket folk trots att det va bra med vind.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.