Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria, Erfarenheter?

  • Gran Canaria, Erfarenheter?

    Publicerad av alken på 26 september, 2010 vid 11:02

    Jag åker till GC i början av januari och ska bo på ett charterhotell ca 7 km söder om det beryktade Pozo. Alltså bara någon km från dunkerbecks center.
    Även om resan inte är tänkt så kan man ju inte missa en sån chans att surfa!

    Jag är relativt nybörjare, kan stå i stropparna, sele och plana stabilt men inte vattenstarta eller stabilt fullfartsgippa. Jag skulle därför vilja ta lektioner, helst i någon grupp eller så då detta är billigare än privatlektioner. Problemet jag stött på när jag kollat på surfcentrens siter är att de kurser som ges verkar vara långa, 6 dagar eller mer. Eftersom jag åker med icke-surfare kan jag nog inte surfa mer än kanske 4 dagar.
    Jag tar inte med mig någon utrustning heller(lämnar mina ganska stora bräden hemma), så det behöver jag hyra om det inte ingår i kursen.
    Jag skulle helst vilja slippa lägga pengar på bilhyra, är detta möjligt(kan man förvara brädan nån stans nära stranden?

    Har någon här erfarenhet av surfcentren i området och om något av dem har typ 3 dagars kurser på “fortsättar” nivå. Tacksam för vägledning i djungeln!

    gustav1980 svarade 13 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • rad

    Medlem
    26 september, 2010 vid 12:44

    Club Mistral eller Dunkerbecks kan hjälpa dig. Club Mistral ligger i Bahia Feliz och Dbs kanske en km ifrån. Vet inte hur dbs funkar men var på Club Mistral i aug…gissar att båda plejsen kan hjälpa dig med det du vill ha. Mistral (som även har Fanatic brädor) har sina prylar vid beachen och du behöver inte släpa några prylar, bara gå dit med en sele och kanske en dräkt. Går att hyra/låna dräkt oxå. Skulle tro att du behöver inte förboka något, knalla bara dit när du kommit ner och känn dig för vilket av ställena som passar dig.
    http://www.club-mistral.com/en/

  • gustav1980

    Medlem
    27 september, 2010 vid 21:11

    Var själv i Bahia Feliz för ett par år sedan och hyrde då av både Dunkerbeck och Club Mistral.
    Jag föredrog Dunkerbeck pga trevligare bemötande, bättre pris men framförallt för att Club Mistral ligger inne i en vik med ganska besvärligt vågbryt .
    Viken gör också att vinden ofta är svag vid land och ganska stark 200 meter ut.

    Nej, dunkerbeck är bättre!

    /Gustav
    PS, om du använder sökfunktionen hittar du fler kommentarer om dessa ställen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria, Erfarenheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.