Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria plattvatten i februari

  • Gran Canaria plattvatten i februari

    Publicerad av njm på 16 augusti, 2006 vid 06:09

    Hej!
    Funderar på att åka till Gran Canaria i februari och surfa med min fru. Ingen av oss är superduktiga, så vi söker platt vatten. Gör ju inget att det är lite att göra på kvällen också. Är det någon som vet hur vind /vågförhållandena är i februari på ställen som tex bahia feliz, playa del ingles, maspalomas? Hur är stranden? Kan man hyra utrustning på alla dessa ställen?

    Tack för hjälp!

    /Niels

    sebbe87 svarade 17 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • njm

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 06:15

    Eller är det så att man ska åka någon annanstans om man inte vill ha vågor? Typ Rhodos? Söker ett ställe som inte är allt för dyrt… /Niels

  • surfmats

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 07:20

    Hm, GC är inte jättevindsäkert i februari. Bahia Feliz har Club Mistral-uthyrning om jag inte minns fel. Maspalomas har mig veterligen inte uthyrning. Vi hyrde grejer av Dunkens farsa som har uthyrning någonstans där i krokarna. Då vinden inte var speciellt pålitlig fick vi hyra bil och dra runt och leta, Arinaga var tex ett rätt OK plattvattenställe men som sagt bil är ett måste.

    Annars är Egypten (Röda havet) rätt platt och har ganska hyfsat med vind (men inte jättemycket) i Februari. Där har man ju kanonbra dykning/snorkling också, men rätt äcklig mat…

    Margarita är fint, men då blir det lite dyrare.

    Rhodos är ju fint på sommaren men i februari vete 17.

  • koste

    Medlem
    4 november, 2006 vid 13:42
    njm wrote:
    Hej!
    Funderar på att åka till Gran Canaria i februari och surfa med min fru. Ingen av oss är superduktiga, så vi söker platt vatten. Gör ju inget att det är lite att göra på kvällen också. Är det någon som vet hur vind /vågförhållandena är i februari på ställen som tex bahia feliz, playa del ingles, maspalomas? Hur är stranden? Kan man hyra utrustning på alla dessa ställen?

    Tack för hjälp!

    /Niels

    Arinague på gran canaria är kanon för er, 20 min till flygplatsen – en stor pir gör att det blir plattvatten där, hyrbil ca 2200 för 14 dar, bo i Pozo 10 min bort för ca 10-15 euro om dan http://www.cutre.com/index_uk.htm , eller ta en restresa med boende. Jag har varit där 2 ggr i 14 dar, bra som fan.
    4-6 m2. Kolla vindstats och vattentemp i feb, men det var blåsigt då med.

  • sebbe87

    Medlem
    18 november, 2006 vid 14:42

    Bahia feliz är väl ett hyfsad ställe, men lite drygt att ta sig ut när vinden kommer från flygplatsen. Det är inte direkt den mysigaste strande, men det funkar för man är ju som sagt ute på vattnet å kör! Men annars så är ju pozo ett våg ställe, ligger väl ca 1,5 mil därifrån.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria plattvatten i februari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.