Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria till sommaren

  • Gran Canaria till sommaren

    Publicerad av anonym-anvandare på 2 maj, 2002 vid 15:00

    Aloha!

    Jag och en kompis hade tänkt sticka till Gran Canaria till sommaren, troligtvis de två första veckorna i Augusti. Vad jag förstår så är det en Jonas man skall ta kontakt med. frågan är bara hur man får kontakt med honom? smile.gif Någon som har ett nummer eller en mail address?

    Är det någon som har lite erfarenheter om Gran Canaria och vill dela med sig så hade det varit finfint!

    Mahalo!

    adde svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oscar

    Medlem
    2 maj, 2002 vid 19:42

    Jonas har surfshoppen CUTRE, http://www.cutre.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 juni, 2002 vid 23:53

    Gran Canaria då har du valt rätt ställe, har själv bott där ett tag. det finns många bra spots förutom Pozo Izquierdo tex vargas, bahia feliz, mas palomas, ketchup beroende hur det blåser. Om ni ska hyra grejer kan du göra det på Mistral i Bahia Feliz som ligger innan san augustin och playa de ingles norrifrån sett. ride the big one/Marcus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2002 vid 20:57

    Funderar själv på att åka till kanariöarna i höst. Vet någon om det funkar att surfa freeride där? Jag har precis köpt en ny Fanatic Stingray 170L. Undrar dessutom om det finns språkskolor där?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juni, 2002 vid 07:03

    Det borde funka om du kör från Bahia Feliz de får inte lika starka vindar som i Pozo. Jag har dock inte varit på GC under hösten endast sommar, vinter och vår.

  • adde

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 11:20

    Kom tillbaka från GC igår, var där två veckor. Precis som förra året (också två veckor) seglade vi VARJE dag (iofs inte sista dagen då jag fick öroninflamation… men det blåste iaf). Använde 5.5 tre dagar tror jag, resten 4.0 och 4.7. Ett 3.5 hade varit lagom flera av dagarna, men det var bara att dra allt man orkade på 4.0:an och hålla tummarna…

    Du måste nästan ha bil, även om du bor i pozo. Då kan du ta dig till Vargas eller Ketchup. Ibland är det 50-70 seglare i pozo… Du får en Seat Marbella för 1800 för två veckor. Maila Jonas och kolla.

    Tips: Bygger det stora swell på udden vid pozo, dra till Ketchup. Vi hade klockrena vågor och crossoff där. Bästa surfet i mitt liv.

    /adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria till sommaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.