Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grattis ni som kör Torö i morrn 4/9…

  • Grattis ni som kör Torö i morrn 4/9…

    Publicerad av feg på 3 september, 2006 vid 16:23

    Efter att ha harvat i kärrningviken och smakat lite onshore vid stenstranden idag och samtidigt sett vågorna växa är jag lite avundsjuk på er som kan vara där i morgonbitti och köra när vridet kommer.

    Kanske ska ha “höstkräksjukan” eller nåt i morrn och köra Torö istället för jobb.
    Fan att man är utrustad med samvete och moraltantsfasoner.

    Lycka till ni lyckligt lottade. /Jocke

    steffo svarade 17 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • argulander

    Medlem
    3 september, 2006 vid 16:45

    Är ledig i morgon, blir ju kanske Torö. Möjligen kanske istället en kortare utflykt till Farstanäset Södertälje WC hemmaspot vid Järnafjärden. Nån som vill hänga på? Har ett släp så det går att lasta in 2-3 st till med brädor. Skicka i så fall ett personligt meddelande till mig via Steffo så kan vi kanske samåka. Jag bor i Segeltorp. MVH Klas

  • sigge

    Medlem
    3 september, 2006 vid 18:17

    Var i kärringviken och på stenstrand idag som växte till sig riktigt ordentligt. Onshore och rejäl rejäl spolning fick mig att avvakta till imorgon. Väst 12 m/s är prognosen. Om det blir så, lär det bli säsongens bästa på stenstrand. Tänkte försöka komma dit vid 9 tiden imorgon bitti. Hoppas att det inte är försent….

    Någon annan som har samma planer?

    /Patrik

  • larry

    Medlem
    3 september, 2006 vid 19:33

    Vilken härlig söndag!!

    Hade räknat med att köra 5.4 i hällregn, men i bland ska man bli positivt överaskad. Tydligen ska det ha något att göra med att dr Masse har nya segel. Det brukar nämnligen trigga vind.

    Full spetta i 4,7:an blev det i alla fall hela dagen. Nästan inte en droppe regn och varmt och skönt i vattnet.
    På stenstranden byggde det stora vågor, men det var för mycket onshore för att kunna nyttja dem. Att glida igenom vågorna på udden är i alla fall mäktigt när det blir så stort.

    Otroligt mycke folk på Torö också. Vet inte om det var någon vågsurfingtävling eller nått för det var helt fullt på vågsurfarnas parkering.

    //L

  • rex_

    Medlem
    3 september, 2006 vid 19:37

    Tja jobbar i södertälje så farstanäs låter ju smart! Men hur tar man sig dit?

  • dr-masse

    Medlem
    3 september, 2006 vid 19:51

    Det var riktigt roligt! Japp, flyt med nya grejor – c’est moi! Det kändes rätt märkligt att strax efter nio vara helt ensam vindsurfare på udden i över en timme med de där vågorna. Risig vinkel, men sjyssta vågor! Först ut, först hem blev det visst.

    Synd att jag inte lyckades landa min första “riktiga” framåt framför Larry, hade känts OERHÖRT fint. Faktiskt så lyckades jag få någon krampattack i benet när jag försökte hålla emot, gick inte bra. Nåja, rotation i alla fall. Landning är överskattat!

    Men jag hinner inte ner i tid imörrn, någon som tänker köra Rasta (Ekerö) från typ 10.00? Synd att bli ensam…

    Torö På!

  • electric

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:31

    Beträffande hur man tar sig till Farstanäs: Kolla http://www.telgesurf.se. Obs att man måste vara medlem i Södertälje Windsurfing Club för att vara där (se info om medlemskap på webbplatsen).

  • larry

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:31
    dr Masse wrote:
    Det var riktigt roligt! Japp, flyt med nya grejor – c’est moi! Det kändes rätt märkligt att strax efter nio vara helt ensam vindsurfare på udden i över en timme med de där vågorna. Risig vinkel, men sjyssta vågor! Först ut, först hem blev det visst.

    Synd att jag inte lyckades landa min första “riktiga” framåt framför Larry, hade känts OERHÖRT fint. Faktiskt så lyckades jag få någon krampattack i benet när jag försökte hålla emot, gick inte bra. Nåja, rotation i alla fall. Landning är överskattat!

    Men jag hinner inte ner i tid imörrn, någon som tänker köra Rasta (Ekerö) från typ 10.00? Synd att bli ensam…

    Torö På!

    Framåten var riktigt snygg Masse. Bara en tidsfråga innan du står den helt.

    Kommer inte heller hinna med Torö i morgon, men vi är ett par gamla Ekerö locals som kommer köra på Närlunda eller Rasta på Ekerö i morgon.

    Jag lär däremot inte hinna dit innan kl 12-13 ungefär.

    //Larry

  • argulander

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:31
    rex_ wrote:
    Tja jobbar i södertälje så farstanäs låter ju smart! Men hur tar man sig dit?
    Avfarten Södertälje syd, gamla Nyköpingsvägen ca 15 km från Södertälje, tyvärr behöver man en nyckel till en bom vilket kostar 300 kr = medlemskap i Södertälje WC, fint ställe som är bra vid vsv-v, MVH Klas
  • peppem

    Medlem
    4 september, 2006 vid 07:30

    kommer inte iväg till torö innan 12.00 är det för sent, ni som har koll???? Verkar ju ligga på väst hela dagen med vrid mot nordväst på kvällen
    /p

  • steffo

    Medlem
    4 september, 2006 vid 07:32

    Jag tycker synd om alla er som åkte hem tidigt, vridet kom vid 7 tiden och vinkeln blev bättre än väntat med nästan rak sideshore.
    Inga problem att plocka några vågor men prylarna tog en hel del stryk.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grattis ni som kör Torö i morrn 4/9…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.