Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grejer från 90-talet – håller det fortfarande?

  • Grejer från 90-talet – håller det fortfarande?

    Publicerad av erik_ranby på 8 maj, 2024 vid 21:18

    Tjena!

    Jag är en nybörjare på 30 år som tänkte köpa på mig bräda, segel och tillbehör under sommaren för att lära mig grunderna.

    Nu har jag fått möjlighet att köpa ett komplett paket med bräda, två segel, mast osv. Då jag inte har några riktiga preferenser än så tänker jag att det är smidigt att köpa allt på en gång och sedan uppgradera / byta upp sig vid behov framöver. Trots att grejerna är från slutet av 90-talet så är dom i stort sett oanvända och har förvarats bra inomhus.

    Men det finns två saker jag funderar över och gärna skulle vilja få input kring:

    Hur stor skillnad är det är på så pass gamla grejer jämfört med nyare. Är det som natt och dag och det är bara dumt att dras runt med gamla och tunga grejer?

    Kommer det gå att byta ut en “komponent” i taget mot något modernare om jag skulle vilja? Tex finns det nya master som passar på gamla brädor? Eller nya segel som funkar på gammal mast?

    Tacksam för all input!

    Aquario svarade 2 månader, 2 veckor sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • steffo

    Medlem
    8 maj, 2024 vid 21:35

    Vad är det för prylar? Lägg gärna upp några bilder.

  • erik_ranby

    Medlem
    8 maj, 2024 vid 21:39

    Absolut, det är detta

    https://www.blocket.se/annons/skane/fanatic_gecko_vindsurfingbrada_komplett_med_tva_segel/1204455610

    • Detta svar ändrades 2 månader, 2 veckor sedan av  Erik Ranby.
  • challgren

    Medlem
    9 maj, 2024 vid 00:12

    Spontant – sjukt dyrt.

    Skulle max betala 2000-3000kr för de där grejerna.

  • sailortrash

    Medlem
    9 maj, 2024 vid 06:43

    Hej

    Köp INTE det där för 10k. Är du beredd att lägga sådana pengar finns alternativ

    Sätt ett filter på 2008 och framåt som äldst, fortsätt posta här om du osäker.