• emilh

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 13:06

    Någon måste väl veta nått ? smile.gif

  • adde

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 13:10

    Jättebra prylar, eller jättedåliga. Det beror på dig och vad du skall ha dem till.

    Hur länge har du seglat/hur duktig är du? Var skall du segla?

    /adde

  • emilh

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 13:28

    Svar till:


    Jättebra prylar, eller jättedåliga. Det beror på dig och vad du skall ha dem till.

    Hur länge har du seglat/hur duktig är du? Var skall du segla?

    /adde

    [/ QUOTE ]

    Jag ska börja, men håller på en jävla massa med kappsegling så “seglingstänkandet” är inga som helst problem. Jag lär mig riktigt snabbt. Ska segla på både plattvatten och där det blir lite vågor (ca 1,5 m, kan bli mer). Väger ca 72 kg och är 175 cm lång och stark som fan smile.gif

  • emilh

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 17:25

    Vill väl kunna hoppa en del men mest köra fort smile.gif Alttså lite allround.

  • freewave

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 22:40

    Inte direkt en brädan att hoppa med men segla fort lär du väl kunna göra..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 23:15

    Svar till:


    Svar till:


    . Jag lär mig riktigt snabbt. stark som fan smile.gif

    [/ QUOTE ]
    Ja det tror du tongue.gif

  • emilh

    Medlem
    18 juni, 2004 vid 09:31

    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    . Jag lär mig riktigt snabbt. stark som fan smile.gif

    [/ QUOTE ]
    Ja det tror du tongue.gif

    [/ QUOTE ]

    Nej men allvarligt, jag är riktigt lättlärd vad det än gäller.

  • dr-masse

    Medlem
    18 juni, 2004 vid 12:55

    Ingen av brädorna i paketen är något att hoppa med, direkt. Det går, men inget de är gjorda för. GT-brädorna skall man nog till å med undvika alltför feta hopp med, de är gjorda för fart.

    Paket 1 å 2 är ju lite mer lättillgängliga brädor, som dessutom håller lite bättre. Stor fördel i början, tycker jag i alla fall. Fart blir det så det räcker.

    Paket 3 å 4 är ju för mer ambitiösa/erfarna surfers, tycker jag. Mer speed å så, men oxå lite ömtåligare prylar.

    Paketen ser väl sammansatta ut och är nog en bra utgångspunkt. Även andra shoppar har ju paket, kan vara värt att kolla runt lite. Men AHD och North är ju fina grejor, helt klart. Spontant kan jag tycka att paket 2 är värt mellanskillnaden i pris mot paket 1 genom mast och bom som man kan köra med även när man börjar bli duktig.

    Lycka till å Surfa På!

  • emilh

    Medlem
    18 juni, 2004 vid 13:15

    Vad ska jag tänka på ang. valet av bräda i packet 2? Vilken passar bäst liksom?

    Edit: Och storlek av segel….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juni, 2004 vid 13:18

    Välj den med minst volym dvs AHD Inspiro 79 för du kommer vilja ha det senare..

    Kan köra lite mindre sgel på den med..

  • emilh

    Medlem
    19 juni, 2004 vid 16:59

    Tja.
    Blir packet 2 med följande: AHD inspiro 79, north natural 7.0 kvm, hängsele: north-sails cross och en boardbag.

    Ha en trevlig sommar !

    // Emil

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juni, 2004 vid 18:02

    Gå in på http://www.surfkeppler.de och försök sätta upp något liknande bara fjolårspryllar, då får du säkert bättre saker till bättre pris

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.