Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grejorna till Australien!?!

  • Grejorna till Australien!?!

    Publicerad av anonym-anvandare på 13 juni, 2000 vid 14:19

    Hej på er! Nu är det så att jag ska till Australien (Perth) och plugga i ett år. Givetvis vill jag ha mina surfingprylar med. Men enligt flygbolaget Quantas får jag bara ta med 20kg. Det är ju ingenting… och då får det inte vara skrymmande… Jag blev hänvisad till företaget skytransport som ville ha 4000 spänn för en enkel frakt av grejorna till Aussie!!?! Jag vet ju att det är andra som¨åker till Australien och surfar, hur gör ni!!

    knut svarade 23 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2000 vid 15:50

    Flög med BA (British airways) det tillåter 5 kg mer än det står i papprena samt ingen mått begränsning det blev 28 kg vi fick ha med oss.
    Beror mycket på vem som sitter i incheckningen har jag fått intryck av.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2000 vid 05:50

    Kolla med Schenker. De fixade ett bra pris när vi flög ner för ett par år sen.
    //L

  • rideronthestorm

    Medlem
    14 juni, 2000 vid 20:31

    Byt flygbolag!!!

    Flög med Singapore Airlines dit och det var top-off-the-line service! Det är dock jobbigt på ett sätt. Man har svårt att välja om man ska spela TV-spel eller kolla på en av 20 olika filmer man har att välja mellan på TV-skärmen som sitter på stolsryggen framför…

  • karinochmathias

    Medlem
    30 juni, 2000 vid 15:01

    Tjena moss!
    Vi ska också till WA till hösten. Planerar att åka mitten nov – mitten jan. Vi har samma problem som du. Har du hittan någon bra lösning? Kanske kan man slå sig samman och försöka fixa någon bra deal med flygbolag/transportfirma/båt…? Hur har du tänkt lösa det med bil? Har du några tips så hör av dig. mvh
    // Karin och Mathias

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juli, 2000 vid 15:25

    Köp bil hos Mr McGoo Motors (ligger på Great Eastern Highway, ca 10 min från flyplatsen). Om du är ensam kan det gå lättare med “hoppas på det bästa vid incheckningen metoden” Betala inte 4000 spänn, då kan du lika bra köra vidare på Great Estern Highway och köpa nya “begagnade” prylar på Second Wind.
    /Mr McGoo rules

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juli, 2000 vid 15:47

    Var nere förra året och skickade ett kolli med två brädor, master och bommar för ca 2000:- men Greenskye Transport, tror jag dom hette och så tog vi varsin segelbag till bagage. Det funkade ganska bra. Sedan skeppade vi hem grejorna med båt via schenker men det var ingen höjdare, det tog lång tid och många extra avgifter här hemma typ tull och uppläggningsavgifter. Det blev dyrare än att flyga ner grejerna…
    Skall du köpa bil så tycker jag att du skall dra till Victoria Park, där är en lång gata med massa bilförsäljare.

  • knut

    Medlem
    4 juli, 2000 vid 07:51

    Vi är några stycken som har tänkt åka till Perth med Thai Air i oktober. Någon som har några erfarenheter av det bolaget?
    Man får tydligen bara ha med sig 20 kg, men de kunde inte ge några konkreta begränsningar på hur skrymmande prylarna får vara. Vi tänkte inte ta med några brädor, bara lite bommar, segel och annat småplock.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grejorna till Australien!?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.