Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Grepp på paddeln med handskar?

  • Grepp på paddeln med handskar?

    Publicerad av lars_k på 1 januari, 2013 vid 15:24

    Hade varma tumvantar igår. Blev lite dåligt grepp och krampkänningar efter en stund. Tips för att få bättre grepp? Vaxa paddeln?

    teamrider svarade 11 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • dude

    Medlem
    1 januari, 2013 vid 16:50

    DaKine Cold Water Mitten funkar bra. Jag stoppar mina innanför dräkten så kommer det inte in något vatten. Kramp är det bara problem med när jag vågseglar med den så här.

  • ulriken

    Medlem
    1 januari, 2013 vid 17:08

    Hej, jag vaxar min paddel!
    Men…vanligt topcoat surfvax gör paddeln halare efter ett tag, så nu använder jag basecoat, från Wavetribe.

    Basecoat’en stelnar inte och blir hal. Jag får bara bättra på lite då och då.
    Det gör jättestor skillnad, särskilt när du kör i vågor då du byter grepp hela tiden!
    Det är även bra mot krampen då du inte “halkar” på paddeln.

    De olika topcoat-vax jag provat är från sexwax och wavetribe.

    Jag har vax på paddeln året runt.

    Wax on…

  • lars_k

    Medlem
    1 januari, 2013 vid 17:57

    Jag kör dakine cwm när jag vindsurfar, men det blir för kallt när jag vurpar hela tiden på Supen i vågorna. Cwm läcker rätt duktigt när man badar. Med varma tumvantar kan man ju Supa i minusgrader! Ska skaffa basecoat, tack för tipset Ulrik!

  • dude

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 17:24

    @Lars_K 705102 wrote:

    Jag kör dakine cwm när jag vindsurfar, men det blir för kallt när jag vurpar hela tiden på Supen i vågorna. Cwm läcker rätt duktigt när man badar. Med varma tumvantar kan man ju Supa i minusgrader! Ska skaffa basecoat, tack för tipset Ulrik!

    Har jag Cwm under våtdräkten så läcker det knappt någonting, men har jag dem utanpå så kommer det in duktigt mycket vatten varje gång jag badar. Inga som helst problem med kramp för mig. Själv ser jag från det här perspektivet liksom inte problemet och skulle inte göra det omständligt med vax. Det är liksom friheten med enkelheten som gör SUP så underbart nu på vintern jämfört med vågseglingens rigga upp och rigga ner, nej, det håller jag bara på med när det kommer mer eller mindre episka förhållanden…

  • lars_k

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 18:06

    Tycker cwm är är rätt kalla och blöta som sagt men ska testa dem innanför dräkten. Är helkass på SUP och badar mkt, men plockade min första riktigt låånga ride i förrgår i Lejet. Helt underbart haha! 🙂

  • ulriken

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 18:21

    @Lars_K 705136 wrote:

    Tycker cwm är är rätt kalla och blöta som sagt men ska testa dem innanför dräkten. Är helkass på SUP och badar mkt, men plockade min första riktigt låånga ride i förrgår i Lejet. Helt underbart haha! 🙂

    Är du ledig och har tid så ser det ut såhär i Lejet i morgon:
    Väst-NordVäst 11-14m/s, 5-7 grader varmt och sol:grin:

    Vi är två som kommer dit vid 13-tiden, sen dyker det upp fler senare!
    Kan bli hur fint som helst….

  • lars_k

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 18:58

    Jo, jag har koll på prognosen så jag dyker nog upp! Sen får jag se om det blir WS eller SUP, eller både och. 😉

  • thehenrik

    Medlem
    4 januari, 2013 vid 19:17

    Köpte ett par fingervantar på Surfspot häromdagen. 3/2 med någon typ av antihalk-jox på. De var kanon att paddla med igår!

    Henrik F

  • thehenrik

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 16:25

    @thehenrik 705223 wrote:

    Köpte ett par fingervantar på Surfspot häromdagen. 3/2 med någon typ av antihalk-jox på. De var kanon att paddla med igår!

    Henrik F

    Här är en handske. Den fäster utmärkt på en kolfiberpaddel.

  • doc

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 05:44

    Ion Claw. Funkar klockrent. Annars kan du våtslipa paddeln lite grovt om den är för glatt…

  • teamrider

    Medlem
    24 februari, 2013 vid 22:35

    Jag kör med NP tumvantar. Läcker inte in, är varma och har bra grepp för paddeln.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Grepp på paddeln med handskar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.