Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Greppa om bomen

  • Greppa om bomen

    Publicerad av gujo på 4 augusti, 2007 vid 09:20

    Hej,
    Är det någon som har nåt tips angående om man vill greppa om sin bom, vart gör man det i så fall? är det värt det?

    Tacksam för tips.

    simpa svarade 16 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • simpa

    Medlem
    4 augusti, 2007 vid 09:24

    helt och hållet? skulle nästan köpt en ny istället för att ta på mig ett sånt besvär. Vet dock inte om det är värt de eller inte, har inga erfarenheter av något sånt. Beror lite på vad det är för bom osv

  • dustfighter

    Medlem
    4 augusti, 2007 vid 09:53

    Jag har greppat om en NP X9 160-210 bom (2006). Helt klart bästa bom jag någonsin haft förutom just greppet som har lossat från bommen. Resultatet blev faktiskt ganska bra med tanke på att det var första gången. Med nytt grepp känns bommen helt ny. Har bara kört med det nya greppet några gånger så jag hoppas bara att det inte släpper som orginalgreppet gjorde.

    Vet inte om det finns någon som greppar om bommar men det lär i så fall kosta en del eftersom det är ganska besvärligt och tidskrävande. Särskillt när bomröret är koniskt som på X9:an. Samt att greppet i sig kostar en del.

    Surfersparadise skulle ha 1000kr för ett nytt grepp till min bom och det skulle ta en och en halv månad för dem att leverera det. Men jag hade tur och fick lite greppmaterial av en kompis som hade lite över. Jag har en till bom som behöver greppas om och beställt ett Nautix omgreppnings-kit av Jonas på Gunsails.se och det skulle kosta mindre än hälften av NP-greppet.

    Så som svar på din fråga om det är värt det?
    Svårt att säga eftersom det beror ju lite på vad det är för bom du har tänkt att greppa om. En bra och felfri carbonbom för några tusen är ju definitivt värt det. Men en billig aluminiumbom hade nog jag inte lagt ner någon tid eller pengar på.

  • surfslusken

    Medlem
    5 augusti, 2007 vid 00:44

    Ja brukar greppa om bomen minst varje gång ja gippar, o så jövla dyrt tycker ja inte de blivit. Så mitt tips e att greppa om när du tycker du behöver.

  • simpa

    Medlem
    5 augusti, 2007 vid 08:48

    @surfslusken 402923 wrote:

    Ja brukar greppa om bomen minst varje gång ja gippar, o så jövla dyrt tycker ja inte de blivit. Så mitt tips e att greppa om när du tycker du behöver.

    skador o sånt, kan bli dyrare än vad man tror

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Greppa om bomen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.