• voodoo

    Medlem
    27 augusti, 2001 vid 13:30

    här är det brunt som alltid : ) men inga alger (tror jag)..

    “If you never get hurt, you’re just not radical enough”

  • pher

    Medlem
    27 augusti, 2001 vid 13:59

    F-n Voodoo,, du har tydligen inte varit ute så mycket på senaste ;)?,,
    Joo,, mälaren har nu efter sista veckans värme börja visa tecken på grön smet.. inte så allvarligt, men tendeser finns…

    Kan säga att det fanns gått om tid att inspektera de gröna små algerna (när man försökte få brädan att gå framåt)efter helgens TOTALT vindfria Lördag (MSC)…
    Tror aldrig jag seglat i så lite,,pyttesmå puttesmå vindar.. Ibland absolut “nada”… Vet inte vad vindarna har emot Västerås när det blir nån tävling… *suck*

    För info kan berättas att starten låg ca 300 m ut i vattnet, och första “racet” skulle starta 11.15.

    11.00 gick jag ut för att segla ut,, och tamejfan tro inte att jag fram tills starten gick,(kom fram ca en kvart efter), ca 21 minuter senare.. SÅ det säger väl en del om hur mycket det blåste.. Trodde inte det skulle starta när hälften av deltagaran inte ens hunnit fram till starten ;), men där hade jag fel…

    Jajaaa,, så kan det gå… FInns ingen anledning att gråta över spild mjölk 🙂

    Mvh Pher

  • voodoo

    Medlem
    27 augusti, 2001 vid 14:51

    Baah…ingenting som ligger kvar OM det börjar blåsa !!
    Spela roll ..vad gör lite gröna alger när man ändå ALLTID blir dålig av Mälarvattnet efter en bra dags segling…

    “If you never get hurt, you’re just not radical enough”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 augusti, 2001 vid 19:34

    såpa

  • stickan

    Medlem
    28 augusti, 2001 vid 10:30

    Nej igår kväll (måndag) var det som vanligt, alltså brunt och inte grönt.
    Mvh Stefan

  • gur

    Medlem
    29 augusti, 2001 vid 07:28

    så det är fler mälarsurfare som blir tok-snoriga av mälarens grön-bruna vatten oavsätt säsong? vi är väl en 5-6 st bara på ekerö som märker av problemet. har kollat med läkare men de påstår att jag inte är allergisk mot något, så vad kan det vara i vattnet som ger dessa problem? har aldrig problem vid surf i salt-vatten.

    gurra

  • voodoo

    Medlem
    29 augusti, 2001 vid 07:49

    Vi är flera som seglar i v-ås som blir “tok-snoriga” kallsvettningar mm av denna bruna sörja… jag undrar också..(ej allergisk)..

    “If you never get hurt, you’re just not radical enough”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2001 vid 14:39

    Jag brukade bli sjuk, dålig i magen eller ont i halsen av mälarvattnet. Men nu har jag kommit på botemedlet. En hutt whiskey direkt efter färdigt surfande! Verkar ta kål på alla elaka mälarsjukdomar..

    Rekommenderas starkt!
    /Ignatius

  • voodoo

    Medlem
    30 augusti, 2001 vid 15:48

    Vi som tar både före under och efter, kanke inte så konstigt att vi blir rödnästa :o)

    “If you never get hurt, you’re just not radical enough”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2001 vid 16:51

    känner till flera som har samma problem av vattnet här i uppsala också. vi har även styggt med grönalger nu. jäklar vad vbg rockade mån-tis förresten! vi var ett helt crew som for ned och rippade!
    mvh Poppo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.