Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grönhögen bjöd upp till dans.

  • Grönhögen bjöd upp till dans.

    Publicerad av fnassel på 24 augusti, 2010 vid 20:40

    Fick idag prova min nya Goya Quad på Grönhögen! 🙂
    Jag är så fantastiskt nöjd med brädan! Jag har valt den största som är på 92 liter. själv väger jag 87 kilo och seglade med 4,5 och pungdrag! Brädan svarade precis som jag ville på minsta befallning. Tog fantastisk höjd och kom aldrig med några obehagliga överaskningar!
    Trots sin storlek så kändes den aldrig stor, men volymen fans där när man gav den fel intruktioner och ville ha den lite extra volymen!

    eastenhill svarade 13 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • lars_k

    Medlem
    25 augusti, 2010 vid 04:48

    Gött det Fnassel, jag kör på 90L quad ner till pungdrag 4.2. Inga problem det heller för mina 83kg. Fantastisk range på en quad helt klart. Tar allt från guppa i fesvind till fullt tryck i småsegel. Går aldrig upp och vobblar på fenan som en singlefin.

  • fnassel

    Medlem
    26 augusti, 2010 vid 09:19

    Slänger in några bilder till,

    Håll till godo!

    /Mattias

  • koa

    Medlem
    26 augusti, 2010 vid 18:21

    Grymt!

  • maxx

    Medlem
    3 september, 2010 vid 15:53

    Har beställt en 78L Goya quad då man kör i flugviktsklassen (73kg)
    Kul att du är nöjd , man är lite nojig när man inte har prövat den först.
    Men alla som har en quad oavsett märke verkar vara helnöjda.
    Får vänta till november på min, men den som väntar på nått gott………

  • fnassel

    Medlem
    4 september, 2010 vid 09:04

    Maxx, Jag är säker på att du kommer bli helnöjd!
    Jag har ju som sagt en lite större variant och väger lite mer, men jag trodda aldrig att det kunde bli så bra! Allt känns som sagt helt perfekt balancerat! Bredd, tjocklek, rails, fenor, Fotstropps placening, Rocker linje mm, allting bara käns helt rätt!

    Jag har själv inte hunnit prova den på plattvatten men jag lånade ut den till en kompis på Haga Park i överriggad 4,5 vind och han var lika lyrisk som jag! Den fungerar perfekt även som bump n jump! Man kan pressa hårt med bakfoten ta massor med höjd och får aldrig någon som helst fenridning!

    Jag har svårt att sätta fingret på vad det är som är allra bäst men jag har skrivit det någonstanns förut, “det känns som att komma hem”

  • maxx

    Medlem
    4 september, 2010 vid 10:03

    Låter betryggande, har letat efter tester men ingen verkar ha testat fler quad:ar mot varandra.
    Prövade en starboard quad i sommras ,men bara på plattvatten.
    Men den bästa respons man kan få är nog på forum som det här.
    Såg ut att vara en hyffsad dag på grönhögen :).
    58 dagar kvar…. and counting.

  • eastenhill

    Medlem
    4 september, 2010 vid 14:45

    Det var jag som provade den på Haga, Kanon kan jag bara säga. Riktigt skön att köra. Upplevdes som liten trots 92 l.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grönhögen bjöd upp till dans.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.