Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grönhögen Söndag

  • stewen

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 15:47
    Oåxen;505845 wrote:
    Om man måste höjda för att ta vågorna rakt på är det väl cross on? ; )

    Jag börjar nog bli lite bortskämd för jag vill ha ren sidvind. Oscar yrar som vanligt, se nedan. He he…

    Foto Andreas Johansson eller jag…

    Notera att jag skrev _mer_ side än cross. Och höjda _lite_ =)

    Schysst bild. Släng gärna upp fler om du har… Jag kan lägga upp några ikväll när jag kommer hem

  • styret

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 20:19

    @Oåxen 505845 wrote:

    Om man måste höjda för att ta vågorna rakt på är det väl cross on? ; )

    Jag börjar nog bli lite bortskämd för jag vill ha ren sidvind. Oscar yrar som vanligt, se nedan. He he…

    Foto Andreas Johansson eller jag…

    akterliket ser skönt ut här…

  • stewen

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 21:32

    Här är lite bilder ifrån gårdagen.
    http://www.vindsurfa.nu/index.php?option=com_imagebrowser&folder=081005_Gronhogen&Itemid=37

    Tack till Kalle för hostandet

  • davven

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 21:56
    Stewen;506012 wrote:
    Här är lite bilder ifrån gårdagen.
    http://www.vindsurfa.nu/index.php?option=com_imagebrowser&folder=081005_Gronhogen&Itemid=37

    Tack till Kalle för hostandet

    Oj riktigt goa bilder från grönis, det såg nästan ut och vara masthögt på en av bilderna. . Inget för en nybörjare det där 😉

  • styret

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 05:39

    ser hardcore och skönt ut.

    Stewen, kolla över axeln ner mot vattnet när du nästan är högst upp i dina vertikala hopp och börja känna på bakåtarna vettja! Du hoppar ju högt som fan!

  • fnassel

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 06:22

    Ser gött ut,

    Hade det fungerat med 4,4 och 86l freewave?
    I så fall tog man kanse fel spot i alla fall?!
    Jag tyckte jag var så fet överriggad på Torö så det blev ju bara survival!

    Nu ska bara brädan lappas ihop sen kan nästa lågtryck få komma!

  • stewen

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 08:26

    Jag har tränat en del på bakåtar och det har faktiskt varit hyffsat nära ett par ggr…Tycker det är riktigt svårt att tajma landningen. Slutar oftast med en tokdykning med brädan 🙂

    I lördags blev jag straffad av två ordentliga simturer efter två bailouts så jag vågade inte ladda på nånting där jag riskerade att behöva kasta grejerna i luften=)

    Det är helt sjukt vad grejerna sticker iväg i vinden när man släpper dem när det blåser som det gjorde. Sen tar det ett ögonblick så kommer det en fetingvåg och spolar bort dem ur sikte. Nästa gång man ser dem är i vattenbrynet nere vid slutet av golfbanan.

    Fnassel: Jag väger nära 90 och körde 3.4 med ett jädra tryck i byarna så jag tror en 4.4 hade varit tufft som fasen. Det var någon med 4.2 som såg ut att klara sig riktigt bra men de flesta med 4.0 och uppåt såg ut att ha stora problem

  • fnassel

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 08:44

    Fnassel: Jag väger nära 90 och körde 3.4 med ett jädra tryck i byarna så jag tror en 4.4 hade varit tufft som fasen. Det var någon med 4.2 som såg ut att klara sig riktigt bra men de flesta med 4.0 och uppåt såg ut att ha stora problem

    Då var det lika bra drag som på Torö då! Dvs. runda slängar storm! Kanske skönt att man sparade de extra 2 timmarna körning enkel resa!
    Jag kanske dyker upp nästa gång!

  • oscar

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 17:52

    Jag körde 4.2 och det funkade ok men inte mycket mer. Dök visst upp på bild där i bakgrunden…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grönhögen Söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.