Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gryningsraid Stockholm tisdag

  • Gryningsraid Stockholm tisdag

    Publicerad av stefanlindmark på 6 juli, 2009 vid 19:10

    Inte för att jag är det minsta desperat, MEN:
    Någon som funderar på gryningsraid tisdag morgon? Någonstans runt Stockholm så pass att man hinner tillbaka till jobbet. Men vart?

    Om du tänker åka ut, ringa gärna på noll sju sex 126 99 91.

    stefanlindmark svarade 14 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • stefanlindmark

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 20:02

    Björkvik, kan det vara något att satsa på, tro? Aldrig varit där.

  • stefanlindmark

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 21:02

    Björkvik får det bli om det inte ser klart åkbart ut runt knuten när jag kliver upp.

    Siktar på att vara på vattnet mellan halv 4 och 6 :shocked:

  • wilund

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 21:12

    kanske infinner mig för lite morgonsurf , ställer klockan tidigt, å kollar om det blåser något vid landsort, är det ca 14ms+ där så räcker det nog med små prylar vid björkvik (85l, 6.0)

  • stefanlindmark

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 21:24

    Syns där i så fall. Ska försöka att inte åka bort mig på vägen dit. G’natt!

  • grrrr

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 22:19

    Jag ska ut om det blåser, men inte i gryningen.

  • wilund

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 02:48

    lite för lite vind och mer rengn än man önskar ….. får bli en annan gång för mig, lycka till stefan.

    mvh oscar

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 08:29

    Blev nästan 3 timmars åkning i morse från kl 5 på Trälhavet. Växlade mellan 7.5 och 10 kvm med planing i princip hela tiden. (9 hade varit mycket lämpligare, men den kör jag på samma mast som 7.5 redan var riggad på) Snärtigare seglare hade klarat sig med någon kvadrat mindre.

    Avslutade stilrent med knäckt mastfot följt av en uppfriskande simtur.

  • zurfman

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 12:55

    Såg att Stefan var på väg ut o tänkte ta en sen(!) tur…dvs ej gå lägga mig utan att dra vid 3-snåret. Men det mesta visade på att det inte var så god medelvind när jag istället gick o lade mig vid 2….

    Var det så byigt som man kunde se på en del väderstationer?
    De kanske är “fel-placerade”? Såg ut som medelvinden var 2-3 m/s medan det var 5-7 i byarna. Hade nog gått att plana stundvis med 7,2.

    Är väderstationen i Djurhamn på webben någon bra mätare?

    Låter annars härligt att segla i sol-uppgången!:smile:

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 13:16
    Zurfman;557569 wrote:
    Var det så byigt som man kunde se på en del väderstationer?
    De kanske är “fel-placerade”? Såg ut som medelvinden var 2-3 m/s medan det var 5-7 i byarna. Hade nog gått att plana stundvis med 7,2.

    Jag upplevde det faktiskt som mindre byigt än vanligt. Medelvinden var garanterat mer än 2-3 m/s, för i så lite vind klarar jag inte att bibehålla planing. Som minst blåste det “argt svartkrusigt vatten” med sporadiska vita gäss. Börjar sukta efter en anemometer — har svårt att gissa vindstyrkor.

    Eftersom 7.5 fungerade för mig (=tekniksvag och stor) skulle 7.2 garanterat funkat för dig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gryningsraid Stockholm tisdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.