Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GT – 31 vattenfylld

  • GT – 31 vattenfylld

    Publicerad av martin-m-a på 24 september, 2013 vid 20:35

    Körde några repor häromdagen och såg när jag kom upp att min ” påse” har blivit vattenfylld och en gps som slocknat. Har själv god koll på elektonik så man börjar med att den får torka så får man se om den hoppar igång . Inte så stora chanser då strömmar far omkring på krets kortet och kan sabba en hel del . Så min fråga är om någon vet någon som kan byta ut elektonik eller köpa reserv delar någon stans eller är det bara att beställa en ny ?

    kapten-k svarade 10 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • 40knots

    Medlem
    24 september, 2013 vid 22:31

    Hej, samma sak hände åt min bgt-31 för ett antal år sedan. Ingenting man kunde göra då saltvattnet gjort sitt. I mitt fall alltså. Bara att köpa ny. Men jag är också intresserad ifall man kan öppna och tex byta ut batteriet…. har en annan tråd om detta i gång….

  • kinetic

    Medlem
    25 september, 2013 vid 05:13

    Batteriet sitter med en “vanlig” kontakt det vet jag av egen erfarenhet då min hängde sig o gick ej att stänga av, var tvungen att koppla loss batteriet o sen återansluta…

  • jester

    Medlem
    25 september, 2013 vid 07:57

    Displayen brukar ge sig för gott när GPSen kommer i kontakt med för mycket vatten, tyvärr…

  • billie

    Medlem
    25 september, 2013 vid 08:48

    Frakt till locosys 50 kr (150med rek) lagning av apparat cirka 500 frakt från locosys 150 kr.
    Kan ju komma till något som paypal avgift
    Köp ny Dock ej ifrån locosys då tullavgifter kommer till

  • 40knots

    Medlem
    25 september, 2013 vid 09:30

    @kinetic 716457 wrote:

    Batteriet sitter med en “vanlig” kontakt det vet jag av egen erfarenhet då min hängde sig o gick ej att stänga av, var tvungen att koppla loss batteriet o sen återansluta…

    I teorin kunde jag ta batteriet från min gamla gps och sätta in den i den nya!?

  • kinetic

    Medlem
    25 september, 2013 vid 10:01

    40knots: Även i praktiken om minnet inte sviker mig helt 🙂

  • martin-m-a

    Medlem
    25 september, 2013 vid 10:22

    Ok,ja det är väll bara att köpa en ny:)
    Var är det billigast 🙂

  • raggarn

    Medlem
    26 september, 2013 vid 21:17

    ge inte upp ännu… min gick igång me hårtork , feltemas !!!! elektronikrengörning (finns nog bättre fabrikat
    crc o allt va dom heter) och väntan….ca 1 månad ..!!!!! men den var iofs inte dränkt som det låter på din
    utan typ fuktskadad efter ett litet hål i aquapacken
    men jag fattar att du vill ha en nu…….men släng den inte, ha den som reserv om den kickar igång efter ett tag……
    ps din gamla Jp freestyle används fortfarande flitigt av min son….för det var väl dig jag köpte av….??

  • kapten-k

    Medlem
    30 september, 2013 vid 14:11

    Nån som har en halvskrotad? jag tappa min i betonggolvet, så displayen spack inuti, så jag se bara övre hälften av siffrorna!. annars funkar den bra.
    Borde gå att byta display.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GT – 31 vattenfylld

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.