Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GT31 – Comparetracks

  • GT31 – Comparetracks

    Publicerad av maglu på 6 januari, 2009 vid 19:15

    Hej,
    Jag har en GT31-gps, som funkar bra med GPSresults osv.
    Nu under vintern har jag använt den för andra ändamål som skidåkning, orientering m.m. Har då hittat ett riktigt bra program “Comparetracks” som hanterar detta riktigt smidigt. Lagrar aktiviterer för statistik och jämförelser, bra funktioner för att passa in egna kartor (orientering t.ex) och gruppera på olika typer av aktiviteter. Helt enkelt perfekt för ändamålet.

    Men, jag har kämpat flera kvällar nu för att få en smidig metod att få till rätt filformat på datat. Det som funkar är att ladda från GT31 i GPSResults, spara om till GPX, öppna comparetracks och öppna gpx där.
    Men jag har kommit såååååå nära att få till hela den sekvensen i en bat-fil=en enda operation för allt, men inte riktigt ända fram, vilket är så frustrerande.

    Har använt “nvk.exe -C 2 -L gps.bin” för att ladda från GT31, sen kört konverteringfunktioner i både nvk.exe och i gpsbabel.exe, men inte fått något format som fungerar. Det borde ju finnas där…

    Kanske finns några ideer här?

    jester svarade 15 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • maglu

    Medlem
    8 januari, 2009 vid 13:48

    Fick svar av Manfred på GPSResults.
    Han har skrivit egen kod i GPSresults för att hantera konverteringen. Så går nog inte lösa just nu med NVK.exe och bat-filer….

    Men han gav mig en beta av GPSResult 5.5 som hanterar gps-IceSailing och postar data dit… 6:a 2009 just nu =)

  • jester

    Medlem
    8 januari, 2009 vid 14:56

    Gött att det löste sig! Manfred är bra att ha o göra med, helt klart.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GT31 – Comparetracks

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.