Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gtbg i morgon

  • robinthewater

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:08

    Det är helt klart Sillvik som gäller i morgon. Utan att gå in på fysikaliska detaljer så är det garanterat det blåsigaste stället i Gtb-området på NO. Byigt, javisst men som någon påstod kommer vi inte ifrån detta faktum på NO på västkusten. Visst får man kanske promenera med prylarna några minuter men belöningen är en fin riggyta i lä och 12 m/s och plattvatten runt knuten. Jag åker dit vid 9-tiden och hoppas att få sällskap. Hoppas också att någon kommer före mig med en nyckel till bommen…

  • fj69

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:22

    “Spot X” och “öarna” låter spännande, lagom mystiskt för ett lätt
    byxput. Men jag gräver inte vidare det…

    Intaget vid Gottskär får det bli.

    tackar

  • johnjrambo

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:23

    jag har en nyckel, men jag skall inte dit..inte så tidigt iallafall, muahahaha.
    Blir nog öarna här!

  • danneman

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:27

    Jag tar mig nog lite längre norrut fick tips om ett guld ställe där det blir en så kallad venturieffekt mohaahiiii!!! spot xxxxx!

  • speedjanne

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:28

    Behövs det nyckel? det är väl bara att köra in vid busskjulet.

  • johnjrambo

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:30

    förutom kunde man köra mellan stenarna iallafall..var nått år eller två sen jag surfa där.

  • kris

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:33

    Jag har t o m kommit igenom där med en folkabuss, så det går..
    Vi är två st som nog kommer till Draget imorgon, så du blir inte ensam FJ69. Fast inte 100, det kan bli öarna eller Sillvik också..

  • callep

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 16:18

    kan nån ge mig en vägbeskrivning till sillvik?
    är det där de flesta är imorgon eller?
    är gottskär = draget ?

  • kris

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 16:30

    Kör mot Lilleby (om du kör från Torslanda på Kongahällav så är det en vänstersväng, det är skyltat dock, det är alltså innan Skra Bro/Björlanda), förbi campingen och kör rakt fram tills vägen tar slut. Parkera där eller ta dig förbi bommen och parkera längre in.

    Draget ligger lite söder om själva Gottskär hamn (avfarten till Draget är strax innan hamnen). Gottskär har jag provat (rigga på betong/asfalt) medan Draget är nytt för mig. Ska dock ha strand och lite gräs vad jag hört.

  • callep

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 16:35

    okej tack men jag vet inte vart jag ska åka …
    kollar man på dmi så ser ju d inte ut som d e speciellt bra vind vid gottskär..
    det är ju en bit att åka till öarna så d lutar ju åt sillvik då.
    vilka kommer dit??

  • kris

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 16:41

    Nä, det vet inte vi heller 😀 Vore kul med Draget bara för att vi aldrig varit där..

  • callep

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 17:50

    okej jag drar till intaget på öckerö!
    rambo och co kommer ni dit också lr?

  • johnjrambo

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 18:40

    vettefan alltso, den dära förbaskade DMI kyyken vill ju inte uppdatera sig för mig!!! inte omöjligt att de blir Öarna..kan likaväl bli Sillvik..wil see tomorrow..kanske inte blir nått surf alls=O

  • tdk

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 20:07

    MEn nu behöver man ju inte fundera längre.. KUK!!

  • robinthewater

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 21:37

    Kan DMI skriva ner prognosen så snabbt så kan de säkert skriva upp den lika snabbt (gärna vända riktningen 90 grader åt väst också).

    Angående kommentaren om att köra in bilen mellan stenarna i Sillvik: Funkade bra med den gamla Volvon men med sänkt BMW kan det innebära ett nytt segel mindre i höst…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gtbg i morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.