• Guadelope?

    Publicerad av above_the_law på 5 november, 2008 vid 20:50

    Ska till G på kitesafari i 2 v i feb. Vet att bästa surfet finns på Grande Terre (Port-Louis & Le Moule), men vi kommer att ha båt och dra omkring till lite obebodda öar mm…
    Fråga:
    Någon som varit på den lilla ön som ligger strax NV om Basse Terre (se markering i bild nedan), eller i alla fall vet vad den heter???
    Verkar kunna bli ett riktigt bra pointbrake vid södra udden med NE “groundswell”:-)!
    Måste bara kolla upp det…..

    brushanen svarade 15 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • edorf

    Medlem
    6 november, 2008 vid 02:14

    hugge vet säkert han var väl ddär i våras med den där mary

  • hugeo

    Medlem
    6 november, 2008 vid 02:18

    jag gilla inte G-loupe för mycek fransös! dyrt o äcklig rom! nord kusten bjuder på bra vågor.

  • above_the_law

    Medlem
    6 november, 2008 vid 07:59

    Tackar för dom snabba svaren gubbs:-)!

    Synd att det inte föll Huge på läppen… Är inte heller överförtjust i “The Froggeaters” vad gäller mentalitet och den där jvla seden att inte servera varm mat mellan lunch och kvällsmiddagen:-(. Synd att inte ens romen var något vidare!!! Dyrt visste jag, men det handlar bara om 2 v den här gången och resan är redan kirrad, så det är ju bara att göra det till det bästa… Dykningen i Jacques-Yves Cousteau Reservatet lär ju vara värt en hel del i alla fall:-).

    Ingen annan som vet namnet på och kanske något mer om den lilla ön strax utanför norra udden av Basse Terre (se kartan/länken i första inlägget)?

  • sourra

    Medlem
    6 november, 2008 vid 15:07

    vet tyvärr inget att Guadelop men det går inte att tala om Cousteau utan att nämna Zissou…

    377_LAC-0532.jpg

  • brushanen

    Medlem
    6 november, 2008 vid 17:27

    Varför Guadalope? Nä hellre hemma och käka kallops o snorkla i badkaret.

  • above_the_law

    Medlem
    7 november, 2008 vid 13:01

    Så klart….
    Visst är dom fina i sina röda luvor:-)!
    Måste nog skaffa en… Ny trend?

    sourra;514032 wrote:
    vet tyvärr inget att Guadelop men det går inte att tala om Cousteau utan att nämna Zissou…

    377_LAC-0532.jpg

  • sourra

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 14:00
  • blackadder

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 14:22

    @above_the_law 513956 wrote:

    Ska till G på kitesafari i 2 v i feb. Vet att bästa surfet finns på Grande Terre (Port-Louis & Le Moule), men vi kommer att ha båt och dra omkring till lite obebodda öar mm…
    Fråga:
    Någon som varit på den lilla ön som ligger strax NV om Basse Terre (se markering i bild nedan), eller i alla fall vet vad den heter???
    Verkar kunna bli ett riktigt bra pointbrake vid södra udden med NE “groundswell”:-)!
    Måste bara kolla upp det…..

    Kolla med Majken Korsager på fäjsbok. Hon (och Håkan och Niklas från Surfers är där nu).

  • smaskens

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 14:29

    Nu är det dags att återta kolonin.
    Skicka över en rote attackgripen och nedbekämpa alla fientliga kvinnor och barn.

    @sourra 531047 wrote:

    Guadelope verkar inte helt premium just nu…
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/en-…ndien-1.801604

  • vogon-jeltz

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 14:42

    Var fan e bilderna Nicco?

  • gonzo

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 16:31

    inte så hett där nu surfers har fått åka hem funka inte va där längre
    å att hyra bil och åka omkring kan du glömma för det finns inget bränsle.
    men hoppas det går över tills ni ska dit. ett tips är att avboka era resor och boka om igen för nu kostar det 8papp för två veckor allinclusive går att hitta flygstol för 2k

  • above_the_law

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 14:41
    Vogon Jeltz;531057 wrote:
    Var fan e bilderna Nicco?

    Tja, det blev ju inte riktigt som vi tänkt oss p g a General Strejk och annat skit… Glad att komma iväg och hem i alla fall.
    Första veckan gick det inte att hyra bil och kommunalsnöret stog stilla p g a bensinstrejk. Inte kom vi ut med kite-ribben heller. Vågsurfade på ett närbeläget pointbrake dit jag kunde gå. Liten men clean våg.
    Andra veckan fick vi tag i hyrbil men då skulle ju allt göras, d v s dykning 2 dagar, kitesafari till Ile Caret med en skön downwind och revsurf, samt familjeutflykt mm. Blev väl ca 4 dagar ok kiting men inte många som ville fota som vanligt, ha ha… Har en del film dock, MEN håller lite på den till ev deltagande i Onshore Short Film Festival i Varberg;-).
    Dessutom gick min nylagade 10:a sönder första dagen innan jag ens hann pumpa upp den helt. Sedan fick jag spendera ca 20 h effektiv tid med att sy och laga den förhand:-(. INTE SÅ NÖJD med lagningen som jag fick betala 600 för och som jag räknade med skulle vara professionellt utförd…

    DU verkar däremot ha haft det KANOOOOOOON va?:-)
    Grattis!
    Ser fram emot att se dig på vattnet.
    /Nicco

  • yann

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 17:00

    Goa bilder!

  • brushanen

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 09:28

    Ser suveränt ut. Snacka om att lilleman föds in i sporten!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.