Senaste nytt Forums Vågsurfing Guadeloupe?

  • Guadeloupe?

    Publicerad av bopung på 5 januari, 2011 vid 11:00

    Hej,

    Någon som har erfarenhet av surf på Langleys anläggning Fort Royal på Guadeloupe? Jag skall dit i mars och planerar att ta med egen bräda 8,2. Har två barn med varför det inte kommer finnas så mycket tid till att åka ifrån stället.

    Riktigt bra stället skall ju finnas på andra ställen på Guadeloupe men frågan är om det även är okej runt Fort Royal?

    Tacksam för svar

    /G

    bopung svarade 13 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mahi

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 15:15

    Sorry bortse från mitt tidigare svar. Fel kategori…
    Finns en strand på andra sidan hotellpiren som det tydligen går att vågsurfa på.
    Tror dock inte att det är någon höjdare, såg ingen vågsurfa där.

  • above_the_law

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 05:49

    Hallå!
    Det finns ett fint pointbreak vid Grand Anse norra udde, som ligger ca 20 min syd om Fortet med cykel (andra stranden syd om Fortet förbi stranden Le Perle som också kan funka ibland). Det är sällan stort men jag var ofta helt ensam om en riktigt ren och glossy högervåg där flera mornar, som bröt över lite korall. Sedan går det ibland att ta en vänster som är ett beachbreak i den strandens södra del också.

    Det är bara windswell på Gwada så svårt att säga hur det kommer att vara just när du är där.

    OBS!
    Förbered dig på att hyra bil ändå. När du ändå åker så långt så vore det riktigt dumt att bara hänga runt Fortet! De har biluthyrning på hotellet och barnstolar går också att hyra. Dessutom har dom RIKTIGT fina vågor vid t ex Anse Bertrand “Le Chapelle”, Moule samt yttre reven efter sydkusten av nordön. Det är inte några långa sträckor att köra och riktigt bra vägar dessutom. Finns massor att upptäcka på egen hand. Kan rek öarna längst ner i syd också men tar ett tag med bil och båt…
    Ont om utrustning för att hyra eller köpa dock, så tag med egen…

    Ha de gott!

  • bopung

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 12:23

    tack skall du ha för fin info. 8:2:an hänger med och används förhoppningsvis flitigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Guadeloupe?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.