Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing GUL Astro torrdräkt, storlek?

  • GUL Astro torrdräkt, storlek?

    Publicerad av gnutten på 10 september, 2011 vid 08:09

    Funderar på att beställa en torris från nätet. Men är osäker på storleken. Någon som har en GUL Astro (eller någon annan GUL dräkt) och kan ge lite råd? Är de stora/små i sina storlekar?

    När jag kollar deras size chart så ligger jag på övre gränsen för small och samtidigt på den undre för medium… Jag är 173 cm och 72 kg.

    Lutar nog åt M ändå, förliten dräkt är ju svårt att göra något åt.

    topy svarade 12 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • telekiter

    Medlem
    14 september, 2011 vid 09:30

    Jag har haft två GUL dräkter och jag är 90 kg, 185 cm. Båda dräkterna är GUL infra och jag bytte från Large till XL, båda funkade men XL är deffintivt bättre för mig. Är du på gränsen ska du tveklöst ta den större storleken.

    /Urban.

  • gnutten

    Medlem
    14 september, 2011 vid 09:58

    Tackar!

  • topy

    Medlem
    14 september, 2011 vid 18:12

    Jag har haft denna dräkt i 3-4 år nu och är mycket nöjd med den. Verkar vara mycket bra kvalitet trots att jag inte skött den så väl. Talka nuddarna runt fötter någon gång då och då. Jag har en M och en S av den andra modellen med dragkedjan bak över ryggen. Jag kan ha begge men S drar lite i skrevet om man hoppar mycket, jag är 174cm. Så ta M.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing GUL Astro torrdräkt, storlek?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.