Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GUL:s nya dräkter?

  • oscar

    Medlem
    8 juli, 2002 vid 11:33

    Vet bara att min GUL från 96 håller bättre och ser nyare ut en min NP från 2000.
    GUL = kvalitet

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 juli, 2002 vid 12:22

    GUL kan inte vara fel. Min dräckt fråm 86 funkar fortfarande.
    Förutom att den på senare år har krympt bemärkligt ???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 juli, 2002 vid 13:58

    Var köper man GUL-dräkterna? Min Sola dräkt som jag köpte på SP förra året är redan kass!! Kvaliten på de dräkterna är oerhört låg!!!

    /Jonas

  • joeithafish

    Medlem
    8 juli, 2002 vid 16:57

    Finns några gul dräkter på watski erstagatan.

  • pajas

    Medlem
    8 juli, 2002 vid 21:47

    köpte en gul dräkt i slutet av 80 -talet oxå … helrätt kvalitet men har oxå krymt…
    fabrikationsfel kanske ??? *ler*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 05:30

    Köpte också en GUL-dräkt från slutet av 80 -talet men jag köpte den förra året: 100 spänn…som hittat. Det är väll inte dagens titanium material osv men sömmarna e det inget fel på. Enda felet är att det är en L å jag skulle nog haft en MT eller ML men det är ju inte dräktens fel. Kanske en av världens bästa dräkter….Go for GUL!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 09:24

    Gul funkar OK. Men för svenska förhållanden ska man ju akta sig för de dräkter med dubbelnylon någonstans överhuvudtaget, speciellt i grenen där gul brukar köra med dubbelnylon. Bättre hållbarhet hävdar de, jag är tveksam om det ger bättre hållbarhet. MEN jag vet att det gett mig inflammation i bitestiklarna eftersom dubbelnylon håller kvar vatten o kyler som FAAN!!!! Jag kan i alla fall betala en jävla massa mer pengar för att slipp att dräkten kyler specielt runt grenen!
    Sola och NP har tyvärr inte den kvaliteten som jag vill ha, måste ju försjutton börja limma sömmar redan efter några ggr. Näe tack vet jag North-dräkterna, ngt dyrare javisst men jag har haft min drät i snart tre år och jag har inte behövt limma en enda söm…
    s-112

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 10:14

    Är det någon annan som har erfarenheter av north-dräkterna?

  • pete

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 10:46

    Jag har en gammal Marlin-dräkt inköpt på gamla Skidsport kring 1990. Har hållt mycket bra, men tyvärr pajade dragkedjan (mest mitt fel, jag brukade mer våld än nödvändigt). Sömmarna på den är helt intakta. Den funkar nu med avklippta ärmar som helt ok (läckande) sommardräkt

    Sen köpte jag en Sola-dräkt återigen på Skidsport för drygt 2 år sen. Iofs bättre passform, MEN nu börjar SÖMMARNA SPRICKA!!! Jag tror iofs inte att dräkten faller sönder, för på insidan är sömmarna förstärkta med pålimmade neoprenremsor. För säkerhets skull har Liquisol-tuben fått jobba kväll.
    Dock: Solas helhetsintryck vad gäller kvalitet är tveksamt.

  • watertouch

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 11:27

    Även ProLimits dräkter vill ha en hel del lim. Min dräkt är 1½ år gammal lite drygt och är limmad på ungefär hälften av sömmarna…

  • roy

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 11:57

    har kört med en “heat wave” i ca: 5 år
    dålig tätning i nacken men annars bra kvalitet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 12:04

    Var köper man dräkt-lim?
    Vilken sort är bäst?
    Håller det bra?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 13:38

    Jag tror på att lägga ut lite extra på en dräkt som man vet har bra kvalitet…är det rea så är det ju bara att tacka å ta emot men att köpa en dräkt bra för att den är nedslagen några hundra är inte värt det om man ändå måste hålla på å mikla med lim å kanske sy å greja. Om man nu har pengarna så är det inget att spara på, man vinner i längden.

  • tomtenissen

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 20:23

    Vet någon vem som säljer Gul- eller North-dräkter i Sverige?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 06:35

    Walle´n active sports säljer North Sails dräkter, se länk uppe till höger på sidan, även MEGMAX i Gbg har North Sails. GUL tror jag finns lite här å var bla i Watskibutiken på Erstagatan Sthlm. På GUL:s hemsida som för tillfället är under omarbetning står det att distributör i sverige är en butik i Malmö, vet ej vilken dock.

    Är det någon som vet kvaliteten på F2 dräkterna som Surfkompaniet säljer ? Dom ser rätt shyrre ut i alla fall….speciellt Titanium modellen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GUL:s nya dräkter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.