Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun loop C100, 4m i gbg – testrigga/segla?

• Gun loop C100, 4m i gbg – testrigga/segla?

Publicerad av adde på 10 mars, 2004 vid 10:55

Jag har kört med Guns loop c100 370 mast med 37 cm förlängning i mitt Boxer 5.4 med extremt bra resultat. Den långa förlängningen kompenserar att masten är ngt styv (IMCS 18 istf mer normala 17 på 370). Har kört mitt 6.2 med lite olika master men inte hittat helt rätt, en vanlig 400 med 37 cm förlägning blir för soft och svamigt.

Så.. någon som trycker på en loop c100 400 att testrigga med? Vore såklart bäst om det kunde ske i samband med segling…

Kanske tom någon som tycker sin c100 är för styv och vill byta?

/adde

lars_k svarade 21 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bonasurf

Medlem
    10 mars, 2004 vid 12:22

JAg kör 400 samt 430 och är mycket nöjd. Har väl itne seglat på dem mer än en månad då jag köpte dem i december men seglade nästan varje dag så det känns som om jag fått en hyfsad känsla.
    Försökte faktiskt köra 400 meters masten på min 5.0:a crossover som ska ha 430 just för att uppnå den effekt du talar om men 5.0an funkade ändå bäst på 430 masten så så styva kan de inte vara. Väger dock 85 så det kan ju spela in.
    Bra prisvärd mast dock och jag gillar verkligen att de är tejpade så att inte carbonytan exponeras för repor oc dyl.
    Guns mastfot + (mastskydd/bomadaptor) väger dock lika mycket extra som jag tjänade på att gå upp till 100% carbon. Störigt men jag vet iinte om det spelar så stor roll med tanke på att det sitter vid mastfoten.

• adde

Medlem
    10 mars, 2004 vid 12:48

430 är normalstyv (21 enligt tillverkaren) men 400 är angiven till 20 och lär vara uppmätt till 20.7 av tyska surf.

Jag kör med kolförlängare så min 370+längare hamnar på 1800 gram smile.gif

Du upplever inte 400 som styv i dina småsegel?

/adde

• lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 13:58

Brorsan kör en Loop C100 400 till 5.3 och 4.5. Du kanske kan testa rigga med den nångång. Vi kör ofta vid Åsa stenudde…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun loop C100, 4m i gbg – testrigga/segla?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.