Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GUN sails 2006

  • brutus

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 19:03

    det där var rätt sjysst faktiskt, ett par sådana skulle jag kunna tänka mig… hur är det nu med Gun, vet att det finns prylnördar som säger att de inte duger för att de e för billiga o att det finns experter som säger att kvaliteten e …sådär. men de borde ju lärt sig göra bra segel vid det här laget`?
    Ska handla nytt set snart, i allafall utöka, vad säger ni om Gun ni som testat då alltså.
    Bespara mig Neilprydesnacket, har det o e inte så värst nöjd… o North e så dyyyra blush.gif
    /M

  • tdk

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 19:48

    Jag har 2 st. Gun Wave MC -05. (5,0 4,2) Seglings mässigt är jag helnöjd! MC har ju mer drag än Hammer, men tycker ändå att det går att få neutralt när man vill. Kvaliten är säkert inte sämre en andra. Men det är lite små detaljer jag retar mig på. Bla. MC loggan har redan börjat flagna på 5,0an. Och den är använd 4 gånger. Dessutom har sömmen på maststrumpan gått upp, MEN kan inte lova att jag inte slagit i den i något. Svårt att se.. Loggan är ju absolut inget att bry sig om, men ändå!! Sen känns det ändå som att det är hållbara segel! Mycket X-ply! Jag har gjort stygga krascher! Sånna som man inte vågar titta på prylarna när man kommigt ovanför ytan igen.. wink.gif Men seglerna har pallat det iaf!
    Du ska inte vara rädd för att köpa Gun. Dock inbillar jag mig att andrahandsvärdet är så där?!?

  • voodoo

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 19:49

    säljer just nu superbilliga north -05:or tex superstar 4.0 Ny 4.5 anv 1 gång 5500:- och passa på pris för ett disco 6.4 för endast 2100:- under helgen (superbilligt pga en liten reva som är tejpad, se bild under säljes) wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 20:34

    Jag har haft UP, NP, Simmer. I år köpte jag en linje GUN och är helnöjd. Nu har jag dock passande GUN rdmmast så det är kanske en stor anledning till att seglen känns riktigt goa. Kanonskön och lätt känsla och definitivt tillräckligt drag när det behövs. Kör 5,0 och 5,7 WaveMc samt Jam 6,7.

    Har inte heller några som helst kvalitetsproblem, inget som lossnar och seglen känns väl så gedigna som andra märken. Rekommenderar klart köp om man kan tänka sig att köra på ett lite mindre hypat märke.

    Tror oxå att andrahandsvärdet är sämre än på hypade märken så det får man nog räkna med när man byter linje. Å andra sidan är de ju betydligt billigare i inköp så då kan man kosta på sig att sälja dem lite billigare när det är dags.

  • the_novice

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 20:34

    Jag tycker dem är helt i klass med övriga märken både vad det gäller känsla och kvalitet utan att man tar priset i beaktande. Då har jag/har haft segel från gaastra, arrows, severne och har provseglat North och simmer bla. Det är möjligt att GUN ligger lite efter, tex kom dem väl med en sån där stropp att hålla seglet ihoprullat med efter att Gaastra infört det men å andra sidan så satte dem en på varje sidan så att man inte behöver fundera på vilket håll man skall rulla det åt… tongue.gif

    Ett favorit segel från GUN är mitt Groove 5.3 (köptes nytt 2003 och inga kvalitetsproblem) som funkar till allt och har förfinats lite till Target modellen som jag också har ett par av.

    När det gäller North så tycker jag dem är klart överskattade, jag känner ingen skillnad seglingsmässigt i alla fall och dem är definitivt inte värda dubbla priset jmf med GUN!

    Hotsails däremot skulle jag gärna ha ett par stycken av i segelgarderoben…. cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 21:20

    Nu får du lägga ner Voodoo. Ingen vill ha dina skitsegel, fatta det ooo.gif

  • voodoo

    Medlem
    27 augusti, 2005 vid 07:30

    det verkar tydligen så???? men skitsegel knappast !! varför köpa KIA när man kan köpa Ferrari wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 augusti, 2005 vid 07:50

    nja sån skillnad är där nog inte även om jag absolut gillar North

  • vinta_kestrel

    Medlem
    27 augusti, 2005 vid 19:45

    Jag gillar nya prylar, och då gärna de med kvalitet (= oftast dyra) som t.ex. Hot Sails Maui, men hade jag dåligt med pengar skulle jag inte tveka att köpa Gun. Hade ett Gun ’03 samt ett gäng Simmer ’03 samtidigt (våg plus freestyelsegel) och personligen skulle jag faktiskt hellre köpa Gun än Simmer. Simmers kvalitet är tyvärr lika dålig för priset, som Guns kvalitet är bra för det du betalar. Detta baserat på de segel jag hade samt några få andra jag synat lite närmre. Simmer har i mina ögon blivit kvalitetsmässigt mkt sämre än man var i slutet av 80-talet, då de var relativt bra. Mina 2 ören, andra har säkert andra åsikter.
    Så köp du Gun om inte portmonnän tillåter mer. De får ju hyfsade testresultat också.

  • lars_k

    Medlem
    27 augusti, 2005 vid 20:30

    Gun pressar priset med få mellanhänder. Kvalitén är jämförbar med de bästa. Tyvärr är andrahandsvärdet halvkass. Jag sålde en linje ett år gamla vågsegel. Fick 3600 för 3 fina segel. Jag hade gett 6500 för dem nya. Mycket tapp i % men inte i pengar. Ska man köpa och behålla flera säsonger är Gun ett suveränt budget-alternativ.

  • dr-masse

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 04:17

    Just från 03 tycker jag faktiskt att Simmer snäppt upp sig kvalitetsmässigt, bättre materialval och förstärkningar. Inte “bäst i klassen”, kanske, men en klar förbättring. Ett skäl till att jag kör Simmer, och eftersom jag gör det så får man ju ta min synpunkt för vad den är… ähum. Men bättre är de.

    Annars håller jag med om Gun – de segel jag sett (inte sett någon från 05) har alla sett helt OK ut och det vågsegel jag petade på Guincho 2001 var jag faktiskt lite impad av med tanke på priset. De har ju dessutom kontinuerligt fått bättre och bättre testresultat med åren.

    En till som gillar nya prylar! Nä, nu ska jag åka till Torö och se om de däringa Simmer-seglen håller för lite spolningar… 🙂

    Shoppa På!

  • basse

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 06:13

    Har varit helnöjd med mitt Jam -04. Det släpper i sömmarna nu, igentligen är det 24 månaders garanti på sömmar men jag orkar nog inte skicka iväg det. Jag rekommenderar GUN om man inte absolut måste köra ett annat märka av någon anledning.

  • vinta_kestrel

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 06:58

    Var mest besviken på att sömmarna går upp / slits upp så lätt, samt att mastfickan är så klen och dessutom sydd mitt på. Något alla vet är helt idiotiskt, men för många tillverkare gör (Severne fick en del återkallningar i år p.g.a. uppslitsade mastfickor i framkant just p.g.a. att sömmarna gått upp).

  • tdk

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 07:16

    Men är det vanligt att sömmarna går upp även om man inte slagit i något?? Känns ju som garanti avdelningen hos segeltillverkarna kan ha lite synpnkter på om det ser ut som att man varigt imot något?!?!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GUN sails 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.