Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun våtdräkt

  • Gun våtdräkt

    Publicerad av brutus på 7 april, 2005 vid 15:48

    Tjena,
    börjar bli dags att hoppa i plurret igen (tjohoo!) men jag slet sönder min semidry i höstas så jag måste skaffa ny – nu!
    Siktar ev. på en NP 3000, men så såg jag priserna på Uniques Gun semidry…1550 kr, låter ruskigt bra.
    Är det någon som provat den? Ska nog sticka o testa den hur den sitter o så, men jag hoppas på konfens aldrig sinande kommentarer för den vetgirige…
    Vem har köpt? Passform / neopren / hållbarhet?

    http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=38_70&products_id=192

    Surf´s up / M

    jester svarade 19 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • donpedro

    Medlem
    7 april, 2005 vid 16:54

    Jag har köpt den! Var där och provade den och den kändes riktigt skön och fin. Har doch inte provat den ännu eftersom vattentempen nere på Gran Canaria innebara shorty segling cool.gif

    Men jag tycker att det verkar vara en mycket prisvärd dräckt även om hållbarheten inte är den bästa. Alla våtdräckter slits ju även dem med ett NP märke på. Så jag resonerade som så att det är skönare att kunna köpa en helt ny gundräckt om två sesånger om den pajjar än att punga ut det dubbla för ett NP märke. Men Jag ska nog ut och bada inom en väääldigt snar framtid eftersom surfabstinensen aldrig varit större än nu. Kommer med ett utlåtande då. Kom hem från Ett 25 gradigt Gran Canaria med kuling för ett par timmar sedan. ÅÅÅÅ fan va jag vill tillbax dit eller åtminstånde få surfa crazy.gif

  • donpedro

    Medlem
    8 april, 2005 vid 18:29

    Jaha då var gun våtdräckten invigd. 2 och 1/2 timmes segling på värtan idag inte så många grader i vattnet och kanske 7-9 i luften. Den var förmig en riktig lyxilitet jämfört med min gamla dräckt. Den e smidig som bara den och släpper in otroligt lite vatten om man inte simmar allt för länge. Jag var stundtals rigtigt varm och svalkade mig med att träna bodydrags. Hollbarheten kan jag inte säga så mycket om efter bara en dag på vattnet men den verkar vara riktigt tålig tycker iaf jag. Enda nackdelen var att den var lite knepig att kränga påsig. Men det var minst sagt värt besväret att krongla lite för den var som ett extraskin och kändes tynn föst var liksom tjock lite krångligt kanske men den satt liksom tajt och var smidig men samtidigt varm och skön. Att ta på och av sig tror jag att man får in tekniken för om ett tag och jag tror inte att den e svårare att kliva i än en NP dräckt men men. Nä jag e VÄLDIGT nöjd med min gun dräckt och kan varmt rekomedera den tror både du och din plånbok blir lika nöjd som jag och min plånbok blev wink.gif

  • jester

    Medlem
    8 april, 2005 vid 20:04

    Svar till:


    Alla våtdräckter slits ju även dem med ett NP märke på. Så jag resonerade som så att det är skönare att kunna köpa en helt ny gundräckt om två sesånger om den pajjar än att punga ut det dubbla för ett NP märke

    [/ QUOTE ]

    Har haft min NP i 2 år. Ser ut o känns som ny fortfarande.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.