• Publicerad av mrfreeride på 7 juni, 2006 vid 12:06

    Sitter här på jubb o tänker på fenor…detta pga. av att mina gamla börjar bli lite slitna. Kollar lite på Guns fenor och blir lite sugen på att införskaffa ett par sådana. Någon som har erfarenhet av deras fenor? Är de lika grymma som deras segel eller det är sämre kvalle än andra märken, bla. med tanke på priset? Modellen jag främst är intresserad av är ju gräsfenan då jag ju seglar i gräsrika vatten sommartid.
    Gunfenor:
    http://www.gunsails.se/39c41f82-0bc2-45fc-8fb3-10427b6f2a94-29.html

    oscar svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    7 juni, 2006 vid 12:24

    köper du en sån sätter du loopen direkt

  • mrfreeride

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 10:59

    Hehe…det säger du, då måste jag ju absolut fixa en sån, hade varit fint o kunnat sätta loopen redan i år! 🙂
    Nä, skämt åsido, ingen som testat Guns fenor?

  • the_novice

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 11:06

    Jag har kört lite med en wave fena och tyckte inte den var särskilt bra…
    Shapade om tippen en del så att den går att använda men jag är inte särskilt imponerad om man jmf med deras segel och master som jag tycker håller hög klass.

  • oscar

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 11:28

    Jag har inte testat själv MEN jag vet att tyska surf klankat ner på guns fenor i samband med test av deras brädor. Billiga fenor brukar vara gjorda i billiga mjuka material och risken är att de fungerar därefter. Fenan är lika viktig som seglet så det är värt att lägga några hundra extra.

    Finns det nåt jag hatar så är det kassa fenor. Spinout, dålig planing, ingen speed, ingen känsla osv….

    Maui Fin company, drake, select är märken att satsa på och jag har hört folk som är nöjda med Pro-limit..även om det också är ett budgetmärke i fenvärlden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.