Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gurilla vs proof wave

  • gurilla vs proof wave

    Publicerad av katjakaj på 6 januari, 2008 vid 18:39

    Funderar på att köpa ny bräda! Finns det någon som vet något eller har ideer?? Har tittat på f2 gurilla 2007 84:an och proof wave 89 produktions modellen!

    oscar svarade 16 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

    Medlem
    6 januari, 2008 vid 19:04

    Beror ju på hur du seglar och vilken typ av känsla du vill ha. Lugn – livlig, grymt bett – skatig…osv

    Ska du ha den som enda bräda?
    Fokusering på att rida vågor eller lite mer allround dvs ska den användas tex på en insjö vid hård vind?

  • katjakaj

    Medlem
    6 januari, 2008 vid 19:18

    Jag väger ca 88 kg, kommer använda en brädan för svenska förhållande! Ingen freestyle segling. Vågor och “shopp”! Har läst många tester , men man testar ofta små brädor för wave, sällan stora vågbrädor! Sedan är det tester på freestylewavebrädor, de har dock en tendens att bli mer av freeride karaktär!

  • endy

    Medlem
    6 januari, 2008 vid 21:23

    Svenska förhållanden kan skilja rätt mkt, seglar man t.ex mycket onshore segling ska man ha en stubby eller mindre freewave.
    Jag kan ta Halmstad som referens, här seglar vi i princip aldrig sämre än cross-on vilket gör brädvalet lite annorlunda än t.ex andra ställen.

    Det andra är ju vilken typ av känsla man vill ha, jag ligger i din viktklass och seglar väldigt mycket på en Goya One85, men när det trycker på ordentligt eller bjuder på bra förhållanden tar jag fram Custom 75.

    Hade jag inte haft den lyxen av två brädor hade jag antagligen stått på en custom 90
    Det är lite olika med smaken, men kika du på en större vågis är det inte fel att gå upp lite i volym när det än en traditionell.

  • oscar

    Medlem
    7 januari, 2008 vid 07:51

    Även testerna på småbrädor kan vara bra att läsa då man ändå får en känsla för hur brädans karaktär är. 2 brädor i samma linje från en tillverkare uppför sig (förhoppningvis) väldigt lika. Så läs lite tester och fundera på hur du vill att brädan ska uppföra sig under fötterna så hittar du säkert nåt du gillar. Seglar man en bräda tillräckligt mkt så lär man sig hur den ska seglas så egentligen spelar det ingen större roll vad man köper för märke idag…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gurilla vs proof wave

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.