Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gutar….nu kommer jag….

  • Gutar….nu kommer jag….

    Publicerad av getwet på 17 september, 2003 vid 08:55

    Hallå där alla Gutar, vad gäller nu på fredag? Är det Sandviken eller vad rekommenderas nu när jag kommer över……..Lördagen verkar klar för Fårö, men fredagen är en öppen fråga!

    raggarn svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 september, 2003 vid 10:32

    Hej, det kan vara för mycket väst för att det ska funka i sandviken på Fredag. Troligen kommer jag köra under dagen vid kallbadhuset mitt i visby. hälsar, Peter

  • dr-masse

    Medlem
    17 september, 2003 vid 11:14

    Ah, blir avundsjuk. Var på Gotland häromhelgen men tog inte med grejorna då prognosen var sisådär…

    Men oj! vilka ställen som spanades in. Har själv seglat på Tofta för evigheter sedan (-89…), men det var ju bättre än mitt minne sa.

    Så – en liten fråga. På de vindarna som ni diskuterar, varför seglas det inte vid Tofta å Gnisvärd? När jag var där så blåste det som mest en 6-7 sekundmeter SV – V och det såg ju verkligt bra ut att kliva i vid Gnisvärd och segla norra änden av Tofta stranden (parkering vid vattnet med gräs å allt) i dessa vindar. Var senare vid kallbadhuset i Visby och det verkade inte lika hett (ur mina redigt okunniga gotlands-ögon sett).

    Skälet till att jag frågar är enkelt – mersmaken var rejäl och en surftripp till Gotland finns helt klart på agendan, då är det lite kul att läsa om “era” spots.

    Fårö måste ju f.ö vara grymt…

    Surfa På!

  • challgren

    Medlem
    17 september, 2003 vid 11:52

    Problemet med Tofta är väl att det “aldrig” blir några vågor att tala om.
    Jag har seglat Tofta med 4.2 och dunderdrag och ändå bara fått hoppa på dyningar eller 0.5m vågor.

    Gnisvärd är helt klart bättre men jag tror att det finns en hel del teorier om varför vågorna inte bryter så bra kring Tofta. Troligtvis är det revet utanför och att det är lite väl grunt i havet utanför som gör att vågorna dör ut innan de når stranden. Dock tror jag att det är bättre att segla Tofta på hösten då man kan ge sig in i viken där det annars är tjockt med badare.

  • clemens

    Medlem
    17 september, 2003 vid 14:34

    HABO självklart!….men de ligger i skåne… grin.gif

  • raggarn

    Medlem
    18 september, 2003 vid 18:20

    Du har rätt.. Fårö is the place.. laugh.gif Oak bay is the name
    får ej missas.. tongue.gif klart cool en midsommar för några år sedan
    fick rasta 3,4 för första gången hemma i Sverige
    mvh R

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gutar….nu kommer jag….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.