Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC SLALOM #2körs tisd 15/6 kl19

  • markram

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 07:42

    Nej inte en bred bräda i hela fiskebäck, bara en massa breda smajl på surfarnas fejs grin.gif
    Formula hör nog inte hemma i denna cup.
    Den körs ju faktiskt när de lokala formula-åkarna föredrar
    att stå på småbrädor cool.gif

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 09:02

    hehe, tror nog inte att någon pallar 9.0 segel i den vinden som var… Och formulabrädorna skulle inte gå att köra i dom vågorna som var igår…

  • robin

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 09:07

    Finns det inga bilder?

  • markram

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 09:48

    Tyckte att det var en snubbe på den fasta bryggan en bit bort som tog bilder, jag vet faktiskt inte.
    Jag hade tyvärr fullt upp på den gungande flytbryggan med att hålla lite koll på vilka som kom imål.
    vilket kan vara ONÖDIGT jobbigt när folk inte orkar skriva in sig i registrtreringspappern (alltså har man inte segelnr.namn eller kännetecken på deltagarna vid 1:a start)

    Nästa gång får det bli skärpning!

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:01

    Japp här kommer det lite bilder från Slalomen igår!

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:02

    Det pratas om var banan skall läggas

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:02

    Nedräkning pågår inför start

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:03

    Och där gick starten!

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:04

    Väntan inför ännu ett race

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:05

    Kaos i starten

  • lundvall

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:05

    Och här börjar alla få kontroll

  • watertouch

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:09

    Vi funderar på att köra en liten skojtävling i Karlskrona nu på lördag om det blåser tillräckligt, men har kanske ingen båt + att ingen har koll på några mystiska startprocedurer..

    Strandstart skulle vi nog kunna lösa. Använder ni nån tuta eller nåt för att starta med?

    Hur löste ni målgången? Linje mellan två märken eller skulle man ta sig upp på land?

  • markram

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 11:18

    Bara en tuta, nedräkning: en minut 30sek, 20sek 10 sek 5 sek
    och tut.
    då behöver inte folk fina nedräkningsklockor med larm (och då kan all avara med i starten)
    Vi kör också utan båt , brukar finnas lämpliga sjömärken eller skär att runda smirk.gif
    Mälgången var att passera bryggspetsen ni såg, annars är det ju rätt ball med mållinje på land, men det kan tära på prylaran när det blåser mycket.

  • dixon

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 14:29

    Jo jag var där på bryggan vid stranden och filmade en hel del. Mest efter racet dock. Har en semidigital videokamera som det tydligen ska gå att ladda filmer på data med, men det har jag inte orkat lära mig så rullen får förbli i min privata samling. Bredvid JAWS och endless summer kommer denna klassiker stå “XXX – Nicklas and others goes wild in Fiskebäck”.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC SLALOM #2körs tisd 15/6 kl19

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.