Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo eller klagshamn på sydlig vind?

  • Habo eller klagshamn på sydlig vind?

    Publicerad av isis på 18 maj, 2011 vid 10:11

    Tänker åka och surfa om någon timme. Hur fungerar det att kitea i Habo på sydlig vind? Föredrar att inte behöva åka till klagshamn då jag bor i lund och det är en extra bit att åka. Det finns förövrigt plats i bilen.

    isis svarade 13 år sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • blizzy

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 10:49

    Habo funkar nog okej men klagshamn är bra på S. Men om du hade tänkte sticka ut idag så kommer nog ingen av spotsen funka om man kolla på prognosen… Varken IFM eller windguru säger att det ska vara kitebart….

  • isis

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 11:03

    Hmm, det var ju väldigt tråkigt. DMI visar 5-8 jämt hela eftermiddagen. Men det ser ut som om det kan bli lite vind framåt kvällen iaf. Jag får väl avvakta och se vad som händer.

  • viktor77

    Gäst
    18 maj, 2011 vid 14:00

    Enligt FRV ska det komma lite mer vind runt kl 18 och sen hålla i ett par timmar. Synd att det inte finns nån bra vindmätare i området.

  • isis

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 14:07

    Jag tänker iaf. göra ett försök vid sextiden. Det är ju trots allt roligare att vänta på vind än att tentaplugga. Klagshamn har ju en tendens att få mer vind när det är lite öst i vinden, och det ser ut att bli en gnutta östligt. Men å andra sidan så ska det enligt prognosen blåsa mindre där nere, så jag kör nog på habo ändå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo eller klagshamn på sydlig vind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.