• Habo Ljung

    Publicerad av klint på 6 juni, 2006 vid 14:07

    Har aldrig kört i Habo-Ljung och undrar om man måste se upp för stenar under ytan?

    klint svarade 16 år sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • alexasu

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 14:25

    det finns typ en sten på hela området mellan t-bryggan och långa bryggan. små odds för kollision alltså.

  • mrfreeride

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 16:17

    Japp, stämmer, och den förbenade stenen har jag lyckats träffa med fenan…hmpf…två gånger…hur stora odds är det för det egentligen?
    Men, som sagt, annars finns där ingen sten, bara sandbotten, så det är ingen fara, stor skillnad mot Klagshamn.

    Men något man däremot får se upp med, liksom lite grand i Klagshamn, är sandreven, speciellt vid lågvatten. De brukar hålla sig på ungefär samma ställe, men flyttar sig lite hit o dit ibland.

  • joth

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 19:16

    Jotack, sandrevlarna e rätt otäcka ibland. Satte mig ordentligt på arslet i lördags. Visade sig att den reveln hade ett vattendjup på 15cm. Stenar har jag aldrig träffat på dock.

  • bladh

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 07:12

    Tjena,

    den stenen har jag inte stött på ännu. Vart finns den ungefär så man kan hålla sig undan..?

  • bladh

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 07:28

    Tjena,

    den stenen har jag inte stött på ännu. Vart finns den ungefär så man kan hålla sig undan..?

  • klint

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 07:46

    Skulle man inte kunna få Lommas vindsurfingklubb att lokalisera stenen och märka ut den med en liten boj. Även fast det bara rör sig om ngn enstaka sten lär vi surfare spara ett antal fenor och brädor i det långa loppet genom att markera. Alternativt skulle nästa person som bränner på stenen kunna märka ut med ngt temporärt flytetyg (PET-flaska, mastvaddering etc) och sen skicka ut klubben för en ordentlig markering.

  • klang

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 13:06

    Vi är för lata för att märka upp stenar, däremot så kan vi ta bort “den” när det är lågvatten nästa gång… 😉

    LBWS

    /Robert

  • klint

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 12:04

    Finns stenen kvar? Om inte, någon som vet var den ligger?

  • joth

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 12:12

    @Klint 465631 wrote:

    Finns stenen kvar? Om inte, någon som vet var den ligger?

    Den ligger säkert kvar men det ändras hela tiden där nere så jag tror inte någon vet var den ligger. Tror du kan segla lungt om man gämför med Klagshamn.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.