Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo Ljung – Enslinje

• Habo Ljung – Enslinje

Publicerad av lidde på 18 juni, 2016 vid 07:40

Hej mina kitevänner!

Tack för att du är ett bra föredöme, hjälper till och informerar både kitesurfare och badande för att skapa en hög säkerhet på stranden i Habo Ljung. Två skyltar är uppsatta som en enslinje med två siktpunkter som är mitt för varandra. Enslinjen ska skydda de som vistas i bad- och strandzonen som är belägen mellan bryggan och skyltarna.

Hur fungerar enslinjen?
    När du är på vattnet och närmar dig enslinjen i din rörelse till höger ska du inte passera förlängningen av den räta linjen som går genom de två stolparna/skyltarna.
    Om du har passerat enslinjen och närmar dig bryggan har du kommit för långt och är inne i badzonen.

Vad hände med bojarna?
    Bojarna var ständigt på flykt och det var kostsamt att sätta ut nya och inte heller så vänligt för naturen att gräva ner däck som fästpunkter i botten. Enslinjen är tänkt som en långsiktig lösning.

Vad kan jag göra för att förhindra olyckor i Habo Ljung?
    Tack för att du respekterar riktlinjerna och sprider budskapet till andra kitesurfare genom att dela inlägget till dina kitevänner. Hjälp kitesurfare som inte brukar kitesurfa i Habo Ljung och informera dem om riktlinjerna.

Var ska jag rigga/starta/landa kiten?
    Skyltarna skapar en surfzon på den norra delen av stranden, i riktning mot Bjärred. Här kan du rigga, starta och landa kiten. Rigga/starta/landa inte på gräsplanen andra sidan vallen och framför kaféet.

Tack för att du visar stor hänsyn och sunt förnuft när du kitesurfar! Ses på beachen!

lidde svarade 9 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA