Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo Ljung – Enslinje

  • Habo Ljung – Enslinje

    Publicerad av lidde på 18 juni, 2016 vid 07:40

    Hej mina kitevänner!

    Tack för att du är ett bra föredöme, hjälper till och informerar både kitesurfare och badande för att skapa en hög säkerhet på stranden i Habo Ljung. Två skyltar är uppsatta som en enslinje med två siktpunkter som är mitt för varandra. Enslinjen ska skydda de som vistas i bad- och strandzonen som är belägen mellan bryggan och skyltarna.

    Hur fungerar enslinjen?
    När du är på vattnet och närmar dig enslinjen i din rörelse till höger ska du inte passera förlängningen av den räta linjen som går genom de två stolparna/skyltarna.
    Om du har passerat enslinjen och närmar dig bryggan har du kommit för långt och är inne i badzonen.

    Vad hände med bojarna?
    Bojarna var ständigt på flykt och det var kostsamt att sätta ut nya och inte heller så vänligt för naturen att gräva ner däck som fästpunkter i botten. Enslinjen är tänkt som en långsiktig lösning.

    Vad kan jag göra för att förhindra olyckor i Habo Ljung?
    Tack för att du respekterar riktlinjerna och sprider budskapet till andra kitesurfare genom att dela inlägget till dina kitevänner. Hjälp kitesurfare som inte brukar kitesurfa i Habo Ljung och informera dem om riktlinjerna.

    Var ska jag rigga/starta/landa kiten?
    Skyltarna skapar en surfzon på den norra delen av stranden, i riktning mot Bjärred. Här kan du rigga, starta och landa kiten. Rigga/starta/landa inte på gräsplanen andra sidan vallen och framför kaféet.

    Tack för att du visar stor hänsyn och sunt förnuft när du kitesurfar! Ses på beachen!

    lidde svarade 7 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo Ljung – Enslinje

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.