Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Habo Ljung på söndag?

  • Habo Ljung på söndag?

    Publicerad av claes6 på 2 oktober, 2009 vid 21:54

    Ska hämta min dotter i Malmö på söndag em och tänkte spendera dagen på Habo Ljung (som man hört så mycket om!). Förmodar att det lär bli trångt på vattnet, eller? Någon som kan bistå med en vägbeskrivning? Jag kommer E6:an norrifrån.

    claes6 svarade 14 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • skarabe

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 09:08

    Det är hit du ska: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=lomma,+se&sll=59.577759,17.524698&sspn=0.011039,0.038409&ie=UTF8&hq=&hnear=Lomma,+Sverige&ll=55.698413,13.050148&spn=0.012286,0.038409&z=15

    Kommer du norrifrån är det avfarten Lund/Bjärred som är enklast. Tag höger mot Bjärred. När du kört över järnvägen kommer du strax till en skylt “Habo Ljung” till vänster. Sväng. Sedan är det bara att följa denna väg så kommer du rakt på riggningsplatsen i Habo. Skitenkelt att hitta.

    Trångt på vattnet ska du inte vara orolig för – Hur mycket yta på vattnet som helst. Däremot kan det bli värre på parkeringen då många håller till i Habo. Är det fullt på grusparkeringen finns det en rastplats (typ) ca 200 M mot Bjärred (alltså norrut). Det går precis lika bra att hålla till där, även om riggytan inte är riktigt lika smidig..

    Tänk på att det kan vara ganska grunt i Habo vid denna vindriktning, i synnerhet över revet..

  • claes6

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 14:00

    Tack som tusan för hjälpen.

    Med den vägbeskrivningen finns det ingen risk för att jag inte dyker upp. Ska verkligen bli kul!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Habo Ljung på söndag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.