Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haby – Kungshamn blir riktigt gottit imorgon.

  • Haby – Kungshamn blir riktigt gottit imorgon.

    Publicerad av tiki på 4 november, 2005 vid 14:48

    Det vore kul om fler drar dit imorgon lördag. Ser mycket lovande ut enligt prognosen som visar en spjutspets med högst vågor där. Se länken nedan.

    http://ocean.dmi.dk/anim/index.html

    I kväll blir det hetsätning av kolhydrater. Här ska seglas!

    //Jonas

    tiki svarade 18 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 2005 vid 15:27

    skit.. jobbar i st-holm i helgen. hade varit kul att prova stället då tjejens föräldrar bor där. jag menar bra surf o billigt boende. ja till o med gratis mat. men men det får bli en annan gång. gott surf på er.

  • nordgren

    Medlem
    4 november, 2005 vid 15:44

    Räkna in mig. wink.gif
    Nu ska det allt bli vågridning!

  • ola_p

    Medlem
    4 november, 2005 vid 16:51

    Blir haby verkligen bra? Blir det riktig vågsegling eller är det bara bump å jump segling?

    /ola, som tänkte dra till åsa imorgon…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 2005 vid 18:36

    Apropå Haby´s kvalitéer är det något slags mellanting mellan vågsegling och freeride. Visst, det bryter kraftfullt på ca en 15 meters remsa där man obehindrat både kan hoppa, rida vågen, och bli spolad. Än har jag inte stött på botten i brytet så det är nog ganska lugnt. Det skulle vara formidabelt att fota där både från vatten (eftersom man kan ligga precis bredvid brytet) och/eller i närheten på land.

    I övrigt är det mycket platt vatten inne i bukten och en hög fin dyning längre ut. Särskilt kul är att det börjar bryta på andra ställen i bukten när det är segling med mindre än 4,5 kvadrat. Framförallt upplever jag att vinden är starkast kring dessa trakter på hela västkusten.

    Nu gäller det att spana in vart det är mest vind på kustremsan. Kanske det är klokare att dra till Varberg.

    Ha en kanonsurf-dag imorgon!

    /Jonas

  • ola_p

    Medlem
    4 november, 2005 vid 19:15

    Imorgon ser det klart bättre ut söderut.. får bli åsa eller lejet

  • habysurfer

    Medlem
    4 november, 2005 vid 19:18

    Håller helt klart med Ola!

  • tiki

    Medlem
    4 november, 2005 vid 20:06

    Japp ser onekligen ut som läjet kan bli mera underhållande imorgon. Klurigt att planera tid o plats utifrån väderprognoserna, de verkar bara fungera med någorlunda säkerhet ett dygn innan det smäller till.

    Ps. Hörde ryktas att det blir dubbelloop försök i läjet imorgon.

    //Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haby – Kungshamn blir riktigt gottit imorgon.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.