Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hade lite otur idag…

  • ziik

    Medlem
    22 december, 2008 vid 16:51

    Om man ska försöka sig på att laga detta… blir ju tvungen att fräsa ur botten en del… tror att det mesta av toppen har överlevt sånär som på ett snitt en bit in. men mindre delaminering där…

    vad ska man “återfylla” med för material? uber stabil PU? fylla hela skiten med epoxy är väl inte så bra med tanke på temperatur under härdning?

    dela med er…

  • simoneburgess

    Medlem
    22 december, 2008 vid 16:52

    Ajsing bajsing lilla katt!

    Vad körde du på?

  • ziik

    Medlem
    22 december, 2008 vid 16:58

    råkade loosa brädan precis innan ett hopp. så jag flög å det gjorde inte brädan… sen kom kompisen bakom på vindsurfbräda och körde bokstavligt talat över den.

    så jag blev påkörd… tror du trafikförsäkringen täcker? 😉

  • cortex

    Medlem
    22 december, 2008 vid 17:14

    Aj då, det blir sjöförklaring av det här. 😀

    /Kaj

  • skotten

    Medlem
    22 december, 2008 vid 18:02

    ahh dude that is a bummer, lucky it wasnt your face… like stoffe’s was hehee.. explains a lot..

  • johanw

    Medlem
    22 december, 2008 vid 18:23

    @ZIIK 522398 wrote:

    råkade loosa brädan precis innan ett hopp. så jag flög å det gjorde inte brädan… sen kom kompisen bakom på vindsurfbräda och körde bokstavligt talat över den.

    så jag blev påkörd… tror du trafikförsäkringen täcker? 😉

    jag o martin gjorde typ samma sak en gång han körde över min bräda.. de va bara o ta de på försäkringen 🙂

  • tobas

    Medlem
    22 december, 2008 vid 19:17

    …. så sant!!

    När bär det iväg overseas då??

  • nic

    Medlem
    22 december, 2008 vid 19:23

    @ZIIK 522393 wrote:

    Om man ska försöka sig på att laga detta… blir ju tvungen att fräsa ur botten en del… tror att det mesta av toppen har överlevt sånär som på ett snitt en bit in. men mindre delaminering där…

    vad ska man “återfylla” med för material? uber stabil PU? fylla hela skiten med epoxy är väl inte så bra med tanke på temperatur under härdning?

    dela med er…

    Det måste inte vara varmt när du härdar epoxy. Och infravärme är ok.

  • ziik

    Medlem
    22 december, 2008 vid 19:31

    Får nog lägga epoxyn i flera omgångar om jag ska fylla upp med bara det.

    Eftersom det utvecklas lite mycket värme om man lägger för mycket epoxy på ett ställe. var mer så jag menade med temperatur kommentaren.

    Ska kika på det där med försäkring… kan ju funka

    Tobas, vi drar typ sista januari. Ska norröver ett litet varv nu innan. Å funderar på att komma tillbaka norröver i april om ekonomin tillåter det.
    Är du på plats som vanligt?

  • skejtar_henke

    Medlem
    22 december, 2008 vid 20:58

    Har en bättre ide.. Köp en ny…

  • tomw

    Medlem
    22 december, 2008 vid 21:58

    Släng den. Brädan kommer antagligen går av.

  • ziik

    Medlem
    22 december, 2008 vid 22:03

    tänkt tanken. Och att den kommer gå av är väl så gott som ett faktum. Alltid kul att testa. å håller den en session till så är det en session längre tills jag har sönder min nästa…

    btw, mindre troligt att jag slänger den innan den går av. Känns onödigt. Men jag lär ju ha med mig en extra framöver.

  • kamikazekiteren

    Medlem
    23 december, 2008 vid 10:43

    Snu fot-trapsen så du anvender andra sidan när du åker

  • krillan82

    Medlem
    23 december, 2008 vid 12:12

    Fi faan dessa förbaksade windusurfare, Har med blivigt överkörd av sådan typ, Sluta med bruten näsa och att Jonaish kom upp i 3,0 o promile. Allt var windsurfarens fel 🙂

  • johanw

    Medlem
    23 december, 2008 vid 15:58

    @Krillan82 522572 wrote:

    Fi faan dessa förbaksade windusurfare, Har med blivigt överkörd av sådan typ, Sluta med bruten näsa och att Jonaish kom upp i 3,0 o promile. Allt var windsurfarens fel 🙂

    men de va fan bra skit!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hade lite otur idag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.