Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga – fenval

  • Haga – fenval

    Publicerad av windmiller på 1 juli, 2011 vid 12:07

    Hallo

    Ska ta mig till Haga nu till veckan, och om vinden exiterar kanske havssätta 133 liters planket.
    Men jag har bara en 44 fena, icke sjögräs fena. Är det korkat, är det möjligt?
    Det är långgrunt men om jag minns rätt så är det väl inte så farligt så man inte kan ha en 44:a? Det kanske går att hyra en sjögräsfena där? Har bara surfat Haga en gång tidigare och då hyrde jag rubbet.

    Tack på förhand

    /Morgan

    windmiller svarade 12 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tryggen

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 12:24

    Dom hyr inte ut fenor, vet inte hur det är med sjögräs nu men jag skulle rekommendera
    ett inköp av dito.

    Dom gånger jag har kört haga så har jag kört med sjögräsfena.

    44 fena=lång vatten promenad.

  • claes6

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 12:28

    Klart du kan köra Haga med 44-fena. Du får hålla dig en bit ut bara. Och har du inte weed-fena rekommenderar jag att du skaffar en, det har du alltid användning för. Dessutom brukar Haga ofta ha problem med sjögräset.

  • windmiller

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 17:45

    Tackar tackar för svar, att det inte går att hyra kan jag förstå när jag tänker efter.
    Men då vet jag att det går i värsta fall med den jag har med låång promenad, men jag kommer försöka få tag på en weed kommer ändå att behöva en.

    Tack 🙂

  • brad-token

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 11:22

    Ställdes inför samma fråga förra sommaren. På plats kändes det rätt omöjligt att inte ha sjögräsfena. Så det var bara att slanta upp.

  • windmiller

    Medlem
    7 juli, 2011 vid 18:42

    Jaha, då har man varit ute igår onsdag med 44:an och 7.5 seglet när blåsten kom, dock nord/nordvästlig men det gick ju fint det. Som ni sa så fick jag gå ut en bit för att inte ta i, fixar en weed till nästa session. Många glada surfare som var ut i onsdags, hann dock inte skitsnacka med någon då surftarmen höll på att spricka av glädje.. när man äntligen fick komma ut igen efter någon månads uppehåll. 🙂

    Tack för hjälp..weed får det bli

    /Morgan

  • radius

    Medlem
    8 juli, 2011 vid 05:23

    Jag kör med en Chamäleon 280 på Haga, funkar bra. Skön fena, ska motsvara ca 38 cm std fena. Välj en större om du vill ta mer höjd eller kör med stora segel. Nästa steg är 320 (men den känns uber stor/vet inte om den funkar på haga), och ska motsvara ca 46 cm std fena. De har fenan på Surfers shopen på Haga.


    Boardtests.com

  • windmiller

    Medlem
    9 juli, 2011 vid 12:28

    Det var precis vad jag tänkte fråga härnäst Radius! Om vilken fena etc..
    Låter som alla är nöjda med den fenan, den blir fin den.

    Tack

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga – fenval

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.