Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Haga levererade ännu en gång 5 okt

  • tobhed

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 20:18

    Instämmer i gratulationerna. Själv kastade man ju bort en hel perfekt dag tydligen…. Gps-nybörjarna i Klagshamn seglade bla 35 knop med vågbrädor/segel från 90-talet…

  • mackee

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 20:35

    Tackar för alla gratulationer.
    Jag vet att det kommer att postas mer fina tider när 08:orna har hittat hem.
    En lyckad helg /Macke

  • filipl

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 21:01

    Grattis Mården och ni andra!

    Detta borde väl betyda att Ankdammen kan mäta sig med de främsta speedställena i världen?

    Filip

  • imported_macts

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 06:39

    Shit! Stort grattis till alla! Oerhört imponerad (å bara liiiiite bitter att jag åkte hem:-))

    Jag tillhörde skaran som försökte köra på fm-lunchtid i Ankdammen, men jag blev bokstavligen bortblåst i jättevinden och den stökiga sjön med min 6,0 och 80 liters slalom….

    …mental notering inför framtiden: köp mindre prylar…..åk inte hem för tidigt….träna mer!

  • jester

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 07:13

    mackee: du skickade fel fil… Skicka sbn-filen istället, så jag kan godkänna!

  • imported_mickeo

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 07:13

    Kanon grattis till super tider 🙂
    Jag tillhörde tyvärr skaran som åkte hem vid 3 tiden då TB var tvungen att vara hemma till kl 7 så var det bara att ge sig av.
    Änn engång jätte grattis.
    Mvh
    MickeÖ

  • marden

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 08:44

    tackar boys
    grymt mackan

    det var en konstig stämmning hem i bilen igår me 4 08or i

    culin satt o sura, hade nära på huggit av sig ena armen om han inte hade kommit iväg till haga. väl där fick han 5-6 vändor sen pajade hans fenbygge.

    petter visste vi sällan vart han var men han va lack på att han hade en lagårdsdörr till fena alá leacher

    benke fick nog stryck av mackee o satt o yra över gammla tvserier

    o jag va lite iriterad över att vi inte kom lite tidigare,
    att jag tror jag gick på för djupa slörar me föjld att jag släppte mer o mer på uthalet men fick inget tryck i bitarna pga att jag gick för djup,
    att jag lånat ut min snabbaste fena till benke mm mm

    visst är det synd om oss alla som bara persa me 4-5kn.

    jag tog lite skackiga bilder o film från vattnet men glömde kameran i bilen
    så det kanske kommer upp nått av det,bjuder på denna så länge

  • klang

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 08:55

    @Mården 505660 wrote:

    visst är det synd om oss alla som bara persa me 4-5kn.

    Hahahaaa… härligt jobbat… men vi tycker inte det minsta synd om er…

  • tobhed

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 10:52

    säga vad man vill, men resultaten i Sverige har fullständigt exploderat 2008. Säkert en kombination av större materialkunskap (trim etc) men även att vi har hittat bättre platser. Let’s face it – det verkar som om merparten av oss idag kan segla 40 knop om vi bara befinner oss på rätt plats vid rätt tid.

    Ett SSM på Haga vid bra förhållanden had varit en riktigt höjdare, då kan vi nog få se enastående tider

  • jester

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 11:13

    Glömde juh: Grattis till bra prestationer, allihop!

  • getwet

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 11:46

    @tobhed 505723 wrote:

    säga vad man vill, men resultaten i Sverige har fullständigt exploderat 2008. Säkert en kombination av större materialkunskap (trim etc) men även att vi har hittat bättre platser. Let’s face it – det verkar som om merparten av oss idag kan segla 40 knop om vi bara befinner oss på rätt plats vid rätt tid.

    Ett SSM på Haga vid bra förhållanden had varit en riktigt höjdare, då kan vi nog få se enastående tider

    Det hade varit givet med ett SSM på haga i söndags Tobhed, men vi har sagt att den kan inte krocka med annan speedtävling…..Och nu denna helg var det ju så.
    Men nästa gång så kör vi

  • p-malmkvist

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 12:41

    Såg Mackans 45 knops rusning snett bakifrån.. Det var som att se någon vindsurfa väldigt fort på film för att sedan helt plötsligt trycka framåtspolknappen.. Tänkte bara att det där såg jag inte..

    Grymt med grattis till alla som pressade ordentligt och satte nya nivåer på svensk speed..

    Själv gick det åt helsikke med en fena som högg i botten hela tiden vilket resulterade i mängder av katapulter innan speedsträckan, samt gjorde att jag fick traska hela vägen tillbaka efter varje repa genom 30cm vatten +30 cm lera med 7 kilo viktväst, iaf så länge det var lite lägre vatten. Var helt slut efter bara en repa.. Sedan seglade jag alla repor utan sele då 140 graders slör samt 20m/s och 6.0 inte ville gifta sig med mina 22-hängselelinor..
    Ska lära mig denna läxa tills nästa gång..

  • tobhed

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 13:43
    P Malmkvist;505778 wrote:
    Såg Mackans 45 knops rusning snett bakifrån.. Det var som att se någon vindsurfa väldigt fort på film för att sedan helt plötsligt trycka framåtspolknappen.. Tänkte bara att det där såg jag inte..

    Grymt med grattis till alla som pressade ordentligt och satte nya nivåer på svensk speed..

    Själv gick det åt helsikke med en fena som högg i botten hela tiden vilket resulterade i mängder av katapulter innan speedsträckan, samt gjorde att jag fick traska hela vägen tillbaka efter varje repa genom 30cm vatten +30 cm lera med 7 kilo viktväst, iaf så länge det var lite lägre vatten. Var helt slut efter bara en repa.. Sedan seglade jag alla repor utan sele då 140 graders slör samt 20m/s och 6.0 inte ville gifta sig med mina 22-hängselelinor..
    Ska lära mig denna läxa tills nästa gång..

    22 hängselelinor??? det var ju inte direkt långa linor du använder…

  • p-malmkvist

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 13:54
    tobhed;505797 wrote:
    22 hängselelinor??? det var ju inte direkt långa linor du använder…

    Funkar kanon upp till 16-17m/s men därefter känns det som om du har bommen vid bröstvårtorna samtidigt som riggen vill sula dig framåt, behöver ju segla väldigt mycket djupare med 6.0 i 20m/s i jämförelse med normal överiggad segling..

  • marden

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 15:46

    [QUOTE. Let’s face it – det verkar som om merparten av oss idag kan segla 40 knop om vi bara befinner oss på rätt plats vid rätt tid.

    nu tycker jag du är lite taskig mot alla dom som försökt segla i 40kn,
    där andra gjort det
    hur många svenkar har gjort 40kn, ett 10tal?
    bara i går var det 15-20 gubbar på haga o försökte men bara 3-4st gjorde det
    och hur många har tex varit på karpatos,west kerbi,hollad o andra ställen där det gått i 40 utan att lyckats?

    du kanske tycker dom är sopor o inte hör till merparten?
    jag tror nog att det kanske bara är runt 25% av oss som är redo när man får chansen (man kanske inte bara får chansen utan måste jaga den i flera år)

    dessutom tycker jag du förringar bedriften för dom som gjort det

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Haga levererade ännu en gång 5 okt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.