Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga Park NO – bra eller anus?

  • Haga Park NO – bra eller anus?

    Publicerad av douglas-l på 20 maj, 2008 vid 06:47

    Ska man packa bilen o dra ner i helgen?…allt pekar på NO alla dagar.
    Ni som kan stället, funkar det eller får man guppa ut i mitten av kalmarsund innan det trycker på….eller åka över till östsidan?
    Ge en positiv bild nu 😉

    fnassel svarade 15 år, 12 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • oscar

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 06:58

    Dra över till ostsidan!

  • douglas-l

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 07:44

    @Oscar 466695 wrote:

    Dra över till ostsidan!

    Bläsinge eller Ålebäck alltså…ja varför inte! Kul att testa något nytt. Kan säkert bli bra om prognosen står sig. Hur ser det ut där, sten, sand?

  • andreasalm

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 10:39

    Jag brukar köra på Haga på NO, många säger att det är skit, men jag vet inte om jag kan hålla med om det. Jag tycker det funkar bra i alla fall, Det ska ju bli riktigt soligt också, så jag vet inte om det kanske kan bli lite nordlig bris så vinden vrider lite p.g.a det? Nån som kan svara på det? Vart är du Kenneth när man behöver dig.

  • speedkenta

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 16:15

    @andreasalm 466742 wrote:

    Jag brukar köra på Haga på NO, många säger att det är skit, men jag vet inte om jag kan hålla med om det. Jag tycker det funkar bra i alla fall, Det ska ju bli riktigt soligt också, så jag vet inte om det kanske kan bli lite nordlig bris så vinden vrider lite p.g.a det? Nån som kan svara på det? Vart är du Kenneth när man behöver dig.

    Här är jag!!!!!!!!!!!!!
    När det är så här tidigt kan det bli riktigt bra med en nordlig bris på en 14-16 sekm. Håller med dig om att Haga funkar bra på denna riktning.
    Prognosen ser ut att vara nno och det blir som ssv fast från andra hållet.
    Att en det säger att det är skit beror nog mest på att dom flesta är enfotade
    så att i en freestyle tävling hade det gynnat sveriges baksida.
    En nordlig bris brukar bli otroligt stark. Det är då alla drar över till andra sidan för att mötas av stiljte.
    Så min uppfattning är att det kommer att seglas otroligt snabbt denna helg
    Detta var min vetenskapliga prognos för denna helg.
    Och vill inte mötas av så kallade experter som alltid har fel (Rasmus och Johan
    C numera fågelskådare i Uppsala)

  • simpa

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 17:16

    @Speedkenta 466820 wrote:

    Här är jag!!!!!!!!!!!!!
    När det är så här tidigt kan det bli riktigt bra med en nordlig bris på en 14-16 sekm. Håller med dig om att Haga funkar bra på denna riktning.
    Prognosen ser ut att vara nno och det blir som ssv fast från andra hållet.
    Att en det säger att det är skit beror nog mest på att dom flesta är enfotade
    så att i en freestyle tävling hade det gynnat sveriges baksida.
    En nordlig bris brukar bli otroligt stark. Det är då alla drar över till andra sidan för att mötas av stiljte.
    Så min uppfattning är att det kommer att seglas otroligt snabbt denna helg
    Detta var min vetenskapliga prognos för denna helg.
    Och vill inte mötas av så kallade experter som alltid har fel (Rasmus och Johan
    C numera fågelskådare i Uppsala)

    Det värmde, tack!!

  • andreasalm

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 18:35

    Kenneth du är grym! Fullt ös på Haga i helgen, ses där!

  • douglas-l

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 19:37

    Åhhh… Kenta det där va tamefaan det bästa jag hört på länge!!

  • rasmus_w

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 15:00

    @2fast4u 466704 wrote:

    Bläsinge eller Ålebäck alltså…ja varför inte! Kul att testa något nytt. Kan säkert bli bra om prognosen står sig. Hur ser det ut där, sten, sand?

    Bläsinge är en stor sandstrand, med enstaka stenbumlingar att akta sig för. Många av dem ligger lite på en rad som går rakt ut ungefär mitt på stranden, en bit ut i vattnet. Har aldrig varit i ålebäck.

    Efter ett relativt stort antal bomkörningar så är jag lite skeptisk. Det verkar inte funka att åka dit för att man tror det kommar vara dåligt på Haga, antingen blåser det inte där heller eller så har Haga trots allt bra vind. Förmodligen kan det bli riktigt bra när det kommer ett lågtryck som fixar rejäl ostlig/nordostlig grundvind eftersom vågorna kan gå rätt långa sträckor på den vinden, men jag har väldigt sällan råkat befinna mig på Öland när det kommit såna vindar.

  • fnassel

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 16:22

    Håller delvis med Kenta!

    Jag tror det kommer blåsa betydligt mer på Haga än bläsinge/Ålebäck!
    Däremot verkar det bli tillräckligt mycket vind för surf på ostsidan! Troligen inte mer än 8-10 m/s men det blir ju i alla fall lite vågor!

    Så frågan är bara Bra drag och Speed eller Freestyle på Haga eller så där drag och lite vågor vid Ålebäck?

    Själv har jag barnkalas i Nyköping så jag får ju inte ens välja!

  • speedkenta

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 18:53

    @Fnassel 467772 wrote:

    Håller delvis med Kenta!

    Jag tror det kommer blåsa betydligt mer på Haga än bläsinge/Ålebäck!
    Däremot verkar det bli tillräckligt mycket vind för surf på ostsidan! Troligen inte mer än 8-10 m/s men det blir ju i alla fall lite vågor!

    Så frågan är bara Bra drag och Speed eller Freestyle på Haga eller så där drag och lite vågor vid Ålebäck?

    Själv har jag barnkalas i Nyköping så jag får ju inte ens välja!

    Om vad du föredrar kan du gå in och rösta på vår hemsida

  • faster

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 20:35

    Haga idag torsdag var ok på NO blåste ca 6-9 m/s

  • bjornen

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 05:55

    Första gången jag är på haga och det var en riktigt trevlig premiär, seglade 7,2 i strålande solsken igår 🙂
    Det drar bra i träden nu så vi får väl se hur den här dan blir…

  • mahi

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 07:44
    Bjornen;468378 wrote:
    Första gången jag är på haga och det var en riktigt trevlig premiär, seglade 7,2 i strålande solsken igår 🙂
    Det drar bra i träden nu så vi får väl se hur den här dan blir…

    Haga är finfint..
    Vad skall man plocka med för brädor för helgen tro? Bara 2 får åka med i bilen.

    95 & 110 liter vs 110 & 125 liter?

  • andreasalm

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 08:11

    Härligt, ska försöka smita över idag efter lunch! Så vi ses väl på vattnet då, ser rätt lovande ut nu… Angående brädval så räkna med att det kan bli rätt choppigt på NNO som det verkar bli nu, Haga Park är ju iofs alltid choppigt.

  • speedkenta

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 14:48

    heheheheheheheheheh
    hhihihihihihihihi
    lalalalalalalalala

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga Park NO – bra eller anus?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.