• pjoter

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 21:16

    haha, jaja, kanske inte världens bästa jämförelse men saken är densamma.

    Tävlingen handlade om världens första satta of the lip kickflip och det tycker inte jag det är, och uppenbarligen delar jag den meningen med fler eftersom tävlingen fortsätter. Kan väl jämföras rakt över till skateboard, en flip i botten av rampen är ju inte riktigt samma sak som en 2m över kanten.

    Sen vilket som är snyggast är väl en smaksak. jag tycker det är riktigt coolt om någon sätter den högt of the lip och sen landar i vågen och kör vidare…

  • m3lk3r

    Medlem
    1 april, 2011 vid 00:05

    Missade att det var off the lip som var grejen, då är det ju en annan femma.

  • acemattias

    Medlem
    1 april, 2011 vid 02:11

    Har dalig koll pa vagsurf, men det borde vall vara enklare att flippa bradan nar den flyger off the lip?
    Klippet ser verkligen akta ut, men kan inte fatta hur han far bradan att slappa vattnet och flippa i vagen sadar.

  • pjoter

    Medlem
    1 april, 2011 vid 07:25

    Att flippa of the lip är säkert busenkelt, sätter nog de flesta av oss som kör strapless med kite. Problemet är att man oftast/alltid landar på ett helt annat ställe än brädan. 🙂 Att man sen ska vända i luften och köra vidare i vågen är sjukt avancerat. Fördelen med att göra det som den här killen och några andra är ju att rörelseenergin är åt samma håll hela tiden, det “enda” du behöver göra är poppa och flippa runt brädan.

    Men men, detta är iaf riktigt grymt och snyggt satt oavsett om det är of the lip eller ej.

    Det sjuka är att detta kommer säkert vara som med första backflippen på cross. Det tog ett jäkla tag innan den kom men sen exploderade det bara och på några år tweakades dom ut helt sjukt och sattes tillsammans med heel click, can-can å grejer. Gäller bara att klämma fram den första sen lär sig alla kids det och tar det till en ny nivå.

    edit: måste bara visa det här sjukt sunkiga klippet jag hittade……
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=UDzAhpJaA1I”]YouTube – Kid Kickflips 4 stair while flying kite[/ame]

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.