Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Haj skräck! El-grjej som skrämer bort hajar?
-
Haj skräck! El-grjej som skrämer bort hajar?
Publicerad av anonym-anvandare på 8 april, 2005 vid 21:15Ska till ett ställe med mycket vithaj och kitea. Har hajskräck har hört om en el grej som man kan sätta på brädan som skickar ut el singnaler 5 meter omkring brädan och hajarna blir skit skraja o vågar inte komma nära. Vart kan man köpa en sådan? vad kostar dom? Ska till Fuerteventura.
fred svarade 20 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Att köra i hajfyllt vatten gör ju bara bodydraggandet efter brädan till en lite mer spännande aktivitet….
-
äh, det är lugnt.. en polare till mig i Perth WA surfade på en hammarhaj, – KLONK! den blev rädd, han blev rädd. o så drog de åt olika håll…
Jag tänkte mkt haj! när jag tappade brädan, eller när jag simmade efter att vinden dött långt ute. Såg svarta skuggor under mig (rev troligen) men så länge man är uppe o kör tänker man inte på det, otroligt få attacker händer, tänk bara på trafiken istället…
-
Svar till:
Ska till ett ställe med mycket vithaj och kitea. Har hajskräck har hört om en el grej som man kan sätta på brädan som skickar ut el singnaler 5 meter omkring brädan och hajarna blir skit skraja o vågar inte komma nära. Vart kan man köpa en sådan? vad kostar dom? Ska till Fuerteventura.
[/ QUOTE ]
äsh! det finns inga hajjar på Fuerte!
akta dig bara för alla jevla nakna tyskar så ska det nog gå bra… -
Livsfarliga hammar hajar mellan flagbeach och los lobos. de är bortåt 10 meter breda och hoppar först upp ca 27 meter och tar kiten i ett nafs sen tar han dig på nervägen, men dom äter bara vid frånlandsvind om man sätter draken och börjar driva.
-
verkar inte så gött det där med el.. för att en haj på 6m ska bli rädd för lite stötar så måste det var ganska kraftigt.. och då lär det även kittla gött i pungen om du råkar doppa dig… käns inte så seriöst
-
Mycket vithaj på Fuerteventura?
Nej åk till Durban så kanske du har någon chans att träffa dom. Fast då måste du ta dig utanför hajnäten förstås!
-
Svar till:
Mycket vithaj på Fuerteventura?
Nej åk till Durban så kanske du har någon chans att träffa dom. Fast då måste du ta dig utanför hajnäten förstås!
[/ QUOTE ]
en och annan börshaj kanske… men det e ont om dom med! -
fuerteventura har for fan inga vithajar. lite hammarhaj mellan lanzarote och lobos men bara smattingar. et ar hur lugnt som helst.
-
Sydafrika simmar hon i, men hon naffsar bara lite. Tog bilden utanför Kapstaden förra året.
-
En till på miss Great White
ca 3,5-4 meter
Jag bada inte så länge det var grymt kallllt i vattnetmen vacker va hon!..
Logga in för att svara.