Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Haj skräck! El-grjej som skrämer bort hajar?

  • Haj skräck! El-grjej som skrämer bort hajar?

    Publicerad av anonym-anvandare på 8 april, 2005 vid 21:15

    Ska till ett ställe med mycket vithaj och kitea. Har hajskräck har hört om en el grej som man kan sätta på brädan som skickar ut el singnaler 5 meter omkring brädan och hajarna blir skit skraja o vågar inte komma nära. Vart kan man köpa en sådan? vad kostar dom? Ska till Fuerteventura.

    fred svarade 19 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • bohm

    Medlem
    8 april, 2005 vid 22:48

    Att köra i hajfyllt vatten gör ju bara bodydraggandet efter brädan till en lite mer spännande aktivitet….

  • lina

    Medlem
    8 april, 2005 vid 23:14

    äh, det är lugnt.. en polare till mig i Perth WA surfade på en hammarhaj, – KLONK! den blev rädd, han blev rädd. o så drog de åt olika håll… smirk.gif

    Jag tänkte mkt haj! när jag tappade brädan, eller när jag simmade efter att vinden dött långt ute. Såg svarta skuggor under mig (rev troligen) men så länge man är uppe o kör tänker man inte på det, otroligt få attacker händer, tänk bara på trafiken istället…

  • walle

    Medlem
    9 april, 2005 vid 05:27

    Svar till:


    Ska till ett ställe med mycket vithaj och kitea. Har hajskräck har hört om en el grej som man kan sätta på brädan som skickar ut el singnaler 5 meter omkring brädan och hajarna blir skit skraja o vågar inte komma nära. Vart kan man köpa en sådan? vad kostar dom? Ska till Fuerteventura.

    [/ QUOTE ]

    äsh! det finns inga hajjar på Fuerte!
    akta dig bara för alla jevla nakna tyskar så ska det nog gå bra…

  • backe

    Medlem
    9 april, 2005 vid 10:27

    Va!!!! Finns det hajar på Fuerte??!!

    Fan jag visste det…

  • biorno

    Medlem
    9 april, 2005 vid 10:45

    Livsfarliga hammar hajar mellan flagbeach och los lobos. de är bortåt 10 meter breda och hoppar först upp ca 27 meter och tar kiten i ett nafs sen tar han dig på nervägen, men dom äter bara vid frånlandsvind om man sätter draken och börjar driva.

  • niklas82

    Medlem
    10 april, 2005 vid 20:02

    verkar inte så gött det där med el.. för att en haj på 6m ska bli rädd för lite stötar så måste det var ganska kraftigt.. och då lär det även kittla gött i pungen om du råkar doppa dig… käns inte så seriöst

  • mrmille

    Medlem
    10 april, 2005 vid 20:23

    måste nog skaffa en sån, har hört rykten om haj i roxen

  • stebe

    Medlem
    10 april, 2005 vid 20:53

    Jag tror inte hajen behöver friteras…
    http://www.sharkshield.com/

  • patrikol

    Medlem
    10 april, 2005 vid 21:01

    Mycket vithaj på Fuerteventura? grin.gif Nej åk till Durban så kanske du har någon chans att träffa dom. Fast då måste du ta dig utanför hajnäten förstås!

  • walle

    Medlem
    10 april, 2005 vid 21:09

    Svar till:


    Mycket vithaj på Fuerteventura? grin.gif Nej åk till Durban så kanske du har någon chans att träffa dom. Fast då måste du ta dig utanför hajnäten förstås!

    [/ QUOTE ]
    en och annan börshaj kanske… men det e ont om dom med!

  • patrikol

    Medlem
    10 april, 2005 vid 21:09

    grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2005 vid 21:41

    fuerteventura har for fan inga vithajar. lite hammarhaj mellan lanzarote och lobos men bara smattingar. et ar hur lugnt som helst.

  • fred

    Medlem
    11 april, 2005 vid 09:57

    Sydafrika simmar hon i, men hon naffsar bara lite. Tog bilden utanför Kapstaden förra året.

  • fred

    Medlem
    11 april, 2005 vid 10:04

    En till på miss Great White smile.gif ca 3,5-4 meter
    Jag bada inte så länge det var grymt kallllt i vattnet grin.gif men vacker va hon!..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Haj skräck! El-grjej som skrämer bort hajar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.