Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hålbild på kitebrädor

  • hålbild på kitebrädor

    Publicerad av colle_screamer på 28 december, 2013 vid 19:54

    Jag köpte glatt ett par nya boots på surfers paradise ( ronix one) som jag studsade hem med för att montera på brädan. Upptäckte dock till min stora besvikelse att hålbilden på skorna inte stämde överens med dom på brädan.

    Har inte alla tillverkare samma hålbild så man kan köpa bindningar mellan märkena eller e det bara min bräda ( crazyfly allround) som skiljer sig mot alla andra???

    tacksam för svar så fort som möjligt.

    rrd_z svarade 10 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • colle_screamer

    Medlem
    31 december, 2013 vid 11:11

    Uppenbarligen var det här scenariot mer omfattande än vad jag trodde. Vad jag har förstått efter en veckas upp och nervändande på internet så är helt enkelt inte alla brädor tillverkade för att kunna ha boots på. Ingen överraskning iof när man tänker på race brädor och liknande men kanske när det kommer till gränslandet freeride/freestyle. Om det är så att tillverkarna avsiktligen flyttar hålen på de brädor som kanske inte “klarar av” boots har jag ingen aning om men jag tycker nog att det borde vara information som lätt skall gå att hitta hos tillverkare/återförsäljare.

  • bohm

    Medlem
    31 december, 2013 vid 23:23

    Jag borrade 2 nya hål i bootsen. Svårigheten är att få dom på rätt plats. Tyvärr har jag glömt hur jag gjorde. Men jag har för mig att jag mätte fram och tillbaka tills jag var tiiläckligt säker på att det skulle passa

  • milkman

    Medlem
    1 januari, 2014 vid 01:17

    Vill minnas att standard på Crazufly (och Nobile) är 6in. Den seriöse säljaren utav bindningar borde ha frågat och kunna hjälpa dig få rätt bindning.
    Vet inte om det hjälper, men Nobile har hålbild som passar bindning och pads på sin kombinerade bräda. Ser lite speciellt ut, men tillåter folk att testa vad som passar bäst eller att utvecklas med utrustningen vöver tid.

  • rrd_z

    Medlem
    7 januari, 2014 vid 16:42

    alla har inte samma mått…. hade som du samma problem…. markerade ut vart bootsen skulle sitta ( va en diff på ca 5mm körde då inte Cabrinhga som jag gör nu… så tog en vanlig rund fil och fila till de och sen satt de som en smäck….. på surfers på nätet så står de ofta om brädorna funkar med boots eller inte…
    Om du inte vill göra de så får du nog ta ett ” cc mått ” och be leverantören mäta de innan du köper.. dock är Ronix one bootsen top of the line !

    Milkman en seriös handlar ger dig absolut bra svar på alla frågor du frågar….. förstår att du gärna ser att folk handlar på surfbussen…. Men en mer seriös butik och en butik som ger dig råd , tips och svar har jag nog personligen inte fått någonstans . går man in o säger att jag vill ha ett par boots så får du de…. har du frågor eller är osäker så får du också svart på allt du undrar , inte för inte surfers är så bra som dom är i branschen….. nuff said

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hålbild på kitebrädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.