Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing halksyddsepoxy

  • halksyddsepoxy

    Publicerad av robin på 23 september, 1999 vid 11:09

    Är det någon speciell epoxy man ska använda för att fixa halkskydd? Var finns det och hur mycket kostar det? Finns det bara i kiloförpackningar och större eller kan man få tag på mindre?

    /Robin

    anonym-anvandare svarade 24 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • p-a

    Medlem
    24 september, 1999 vid 10:06

    Kolla med båtbutiker eller Ulf Larsson hos uffe kan du få det i glasburkar som du själv har med dig.
    Det är bara att stryka på epoxynj tunnt o´ch sedan strö över grovkornigt salt, glöm inte att tejpan runt kanterna med vánlig papperstejp så att du slipper epoxy på undersidan av brädan. Lycka till!

  • mco

    Medlem
    24 september, 1999 vid 12:20

    En brädbyggere sa åt mig att använda CRYSTAL från International. Den kostar 250 spänn och fungerar alldeles utmärkt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 1999 vid 15:49

    Är det någon som har provat Biltemas Epoxy Superstark till halkskydd? Jag har lagat en del med det epoxyt och det blir verkligen hårt. Dessutom är det billigt ( 35 kr för ca 3 deciliter). Jag tror att en uppsättning räcker till att lägga om halkskyddet på en bräda.

  • kris

    Medlem
    27 september, 1999 vid 16:28

    Eeeh, är det inte det som blir gult?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 1999 vid 14:32

    Du skall använda Crystal från International.
    Det är dyrt men det allra bästa. Brädfixarn använder det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 1999 vid 18:06

    Det kan nog desvärre stämma. Jag lagade en gammal Bic vid stropparna. Den är grön och gul på översidan, så där syns det inte om det blir gult. Jag får väl ta och prova på en vit plastbit.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing halksyddsepoxy

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.