Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håll koll på vinden med "Vindsurfaren bästa vän"

  • gnutten

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 18:30

    Cool sida! Snyggt och lättläst

    Men en sak jag inte förstår, är “stopp ljuset” på översikten. Är inte rött och grönt växlade??? Om jag fattat det hela rätt så när det lyser rött idag, så släpper varje vettig surfare det dom har för händer och drar till vattnet snabbast möjligt. Då hoppas man att alla trafikljus lyser grönt… ;-o

    Under Statistik och Skåne, kan man inte inkludera Droggden-mätaren också?

  • crusty

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 22:23

    @Gnutten 530890 wrote:

    Cool sida! Snyggt och lättläst

    Men en sak jag inte förstår, är “stopp ljuset” på översikten. Är inte rött och grönt växlade??? Om jag fattat det hela rätt så när det lyser rött idag, så släpper varje vettig surfare det dom har för händer och drar till vattnet snabbast möjligt. Då hoppas man att alla trafikljus lyser grönt… ;-o

    Under Statistik och Skåne, kan man inte inkludera Droggden-mätaren också?

    Hehe ja det kanske inte är helt logiska färger, så här var tanken:
    Grön = Du kan ta det lungt på soffan
    Gul (över 7 m/s) = Stanby, gör dig redo att åka
    Röd (över 10) = Inget att tveka på, åk och surfa
    Lila (över 15) = Nu börjar det likna nått, om du inte redan är på väg till surf så ÖKA!
    Svart (Över 20) = Nu gäller inga fartgränser. Gasen i botten och närmsta surfställe!

    Det är lite ont om plats i skånegrafen… men du vet väl att du kan klicka på Drogden för att se statistik..

  • stewen

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 07:34
    Gnutten;530890 wrote:
    Cool sida! Snyggt och lättläst

    Men en sak jag inte förstår, är “stopp ljuset” på översikten. Är inte rött och grönt växlade??? Om jag fattat det hela rätt så när det lyser rött idag, så släpper varje vettig surfare det dom har för händer och drar till vattnet snabbast möjligt. Då hoppas man att alla trafikljus lyser grönt… ;-o

    Under Statistik och Skåne, kan man inte inkludera Droggden-mätaren också?

    Ja precis som vindsurfare är man alltid van av att bli “varnad” av att det ska bli mycket vind. Metrologerna säger “Och i helgen ska det tyvärr bli fortsatt blåsigt” när en annan skriker av glädje. Så jag tror färgerna är speglade av detta tänk=)

    Jag har bytt ut lernacken emot drogden på skåne. Tänkte att den kanske är mer intressant.:smile:

  • algen

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 17:08

    Tiden är liksom inte helt med 🙂 Inspiration från tv serien “Lost”? Ok, om nu tiden skall stå still, eller gå bakåt, är ju mycket bättre att den gör det när det blåser! Hur ofta får ni data därifrån, känns nämligen som om grafen snyggar till värderna lite väl mycket?

  • stewen

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 19:05

    Hehe ja det ser rätt märkligt ut.
    Vi hade driftstopp i natt då internet gick ned så därför finns inga värden mellan 0000 och 1000. Vingamätaren som är en SMHI-mätare uppdaterar sig varje jämn timme.

    Du har helt rätt att graferna jämnar ut kurverna lite. Tycker du vi bör ta bort det och låta det vara hackigt men exakt istället?

  • dberg

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 06:28

    Tihii!
    Nä, gör inte det, det är ju bara charmigt och inspirerande om kurvan gör en framåt-loop av ren glädje när den passerar 10 m/s…

  • lima-ko

    Medlem
    21 juli, 2010 vid 12:52

    Är det möjligt att få med Lundåkra småbåtshamn på något sätt, finns ju en mätare där, men den ligger inte online, tyvärr, blir svårt då va?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håll koll på vinden med "Vindsurfaren bästa vän"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.