Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Halland i helgen…

  • Halland i helgen…

    Publicerad av nils4711 på 6 oktober, 2009 vid 19:34

    Vi lämnade Stockholm för en sagolik vindrapport i Halland och Skåne.
    Med sprillans nya Slingshot Octane köpta hos LA Surf var vi ännu mer taggade än vanligt.

    Vi kom ner till Påarp vid 13-tiden det hade precis kommit igång.
    Vi pumpade våra 9:or. Detaljerna kändes väl genomtänkta.
    Bommen som jag tyckte var bra på rev:en med undantag för chickenloop releasen som satt lite dumt till och med risk för att utlösa för lätt, var ändrad och nu trycker man releasen ifrån sig istället för mot sig, GRYMT.
    Den nya swivern för att inte mittlinorna skall snurra sig, funkade perfekt.

    Det blåste nog ungefär 8-12 m/s ganska byigt men vinden kom rakt från sidan och vågorna rullade in i perfekta set.

    Efter att ha kört rev:arna som jag gillar mycket, så kändes octane ännu bättre, mycket mer höjd i hoppen och längre float var tydliga förbättringar. Att Octane skulle svänga ännu snabbare än rev:en var inget jag hört eller läst om men faktiskt så kändes det så.

    En timme senare så hade det ökat rejält. När jag pumpat upp 7:an och launchat den så kändes jag överriggad. Om inte Sam Hansson hade stått på gräset ovanför stranden hade jag fortfarande glidit runt i Koskiten i Påarp.
    Men han drog ner mig till stranden.

    En bra dag slutade med middag hos Sam.

    På söndagen var vindarna uppe i 16-24 m/s. Men Erik och Thomas hade bestämt sig för att försöka, så jag var också tvungen…

    7:orna på yttersta knuten, depowrade och nerverna på spänn så gick vi ut i Vilshärad. Vågorna mätte lätt 2,5 meter.

    Men det funkade bra. Kitarna flög förvånansvärt stadigt i de byiga och starka vindarna. Kitekalle var där och filmade lite. [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=cYtpgWkDQl4″]YouTube – 091004 el stocholmos Vilshärad west 16-21m/s[/ame]
    Tack för det Kalle.

    Nu hemma och längtar redan att få kita med mina nya Slingshot Octanes.

    Anders

    nils4711 svarade 14 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Halland i helgen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.